• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی روانشناسی اجتماعی
    • دوره 5, شماره 44
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی روانشناسی اجتماعی
    • دوره 5, شماره 44
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    سنجش میزان اعتیاد به اینترنت در دانشجویان و رابطه‌ی آن با کارکرد خانواده: نقش واسطه‌ای حمایت اجتماعی ادراک شده

    (ندگان)پدیدآور
    صدوقی, مجیدمرکوبی, آمنه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    9.848 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر به منظور سنجش میزان شیوع اعتیاد به اینترنت در دانشجویان دانشگاه کاشان و بررسی رابطه آن با کارکرد خانواده با توجه به نقش واسطه‌ای حمایت اجتماعی ادراک شده در دانشجویان انجام شده است. این پژوهش از نوع توصیفی می‌باشد که در قسمت اول مربوط به سنجش میزان شیوع اعتیاد به اینترنت از طرح پیمایشی و درقسمت دوم درباره رابطه کارکرد خانواده و حمایت اجتماعی ادراک شده با اعتیاد به اینترنت از طرح همبستگی استفاده شد. جامعه آماری شامل کلیه‌ی دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه کاشان در سال تحصیلی 95-96 بود. تعداد 260 نفر با روش نمونهگیری چند مرحله‌‌ای انتخاب شدند و به پرسشنامه اعتیاد به اینترنت یانگ، پرسشنامه عملکرد خانواده و پرسشنامه حمایت اجتماعی ادراک شده زیمت و همکاران پاسخ دادند. نتایج نشان داد که میزان شیوع اعتیاد به اینترنت در دانشجویان این دانشگاه 5/1 درصد بود و بین مولفه‌های کارکرد خانواده و حمایت اجتماعی با استفاده مفرط از اینترنت رابطه منفی معنادار وجود دارد. همچنین، نتایج مدل معادلات ساختاری بیانگر آن بود که هر دو متغیر کارکرد خانواده و حمایت اجتماعی استفاده مفرط از اینترنت را بطور معناداری پیش‌بینی کرده و به طور مشترک 17 درصد استفاده مفرط از اینترنت را تبیین می‌کنند. همچنین، حمایت اجتماعی ادراک شده دارای نقش واسطه‌ای در رابطه میان کارکرد خانواده با استفاده مفرط از اینترنت است.
    کلید واژگان
    اعتیاد به اینترنت
    بااستفاده مفرط از اینترنت
    کارکرد خانواده
    حمایت اجتماعی ادراک شده

    شماره نشریه
    44
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
    سازمان پدید آورنده
    گروه روانشناسی، دانشکده علو م انسانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران
    گروه روانشناسی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کاشان، کاشان، ایران

    URI
    http://psychology.iauahvaz.ac.ir/article_536632.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137523

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب