مقایسه عوامل شخصیتی، خودکارآمدی و موفقیت تبلیغی در طلاب ورودی سیکل و دیپلم
(ندگان)پدیدآور
هوشیاری, جعفرصفورایی پاریزی, محمدمهدیزینی, مجتبینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف مقایسه وضعیت طلاب حوزههای علمیه ورودی سیکل و دیپلم در سه متغیر عوامل شخصیتی، خودکارآمدی و موفقیت تبلیغی به روش علی - مقایسهای انجام شد. جامعه آماری،  طلاب سطح دو حوزه علمیه قم بود که تعداد 130 نفر از آنان بر اساس فرمول کرک و به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شد. برای انجام این پژوهش، از سه پرسشنامه پنج عاملی شخصیت نئو فرم کوتاه، خودکارآمدی شرر و مبلّغ موفق جوانشیر استفاده شد. اطلاعات به دست آمده از طریق آزمون T دو نمونه مستقل و آزمون تحلیل واریانس چند متغیره مانوا تحلیل شد. نتایج به دست آمده نشان داد که بین طلاب ورودی سیکل و دیپلم ازنظر عوامل شخصیتی، خودکارآمدی و موفقیت تبلیغی تفاوت معناداری وجود ندارد. به نظر میرسد، محیط و مواد آموزشی، فرهنگی، تربیتی و معنوی یکسان، معنویت و پایبندیهای مذهبی ازجمله عوامل تشابه و یکسانی طلاب ورودی سیکل و دیپلم در سه متغیر مذکور است.
کلید واژگان
عوامل شخصیتیخودکارآمدی
موفقیت تبلیغی
طلبه سیکل
طلبه دیپلم
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2018-07-231397-05-01
ناشر
پژوهشگاه قرآن و حدیثسازمان پدید آورنده
دانش آموخته دکتری روانشناسی، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفیدانشیار گروه روانشناسی تربیتی، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی جامعه المصطفی
دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه قم




