دوره 10, شماره 39
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
اعتباریابی پرسشنامه خودگفتاری اتوماتیک در ورزش (ASTQS)
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)این پژوهش با هدف بررسی اعتبار و پایایی پرسشنامه خودگفتاری اتوماتیک در ورزش انجام گرفت. بدین منظور 332 نفر (181ورزشکار مرد و150ورزشکار زن) بهصورت تصادفی انتخاب شدند. این پرسشنامه اولین بار توسط نیکوس زوربانوس و همکاران ...
-
بررسی رابطه دست برتری با سبکهای شناختی وابسته و نابسته به زمینه
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)هدف این پژوهش بررسی رابطه دست برتری و سبکهای شناختی وابسته و نابسته به زمینه در دانشآموزان پسر پایه اول دورهدوم متوسطه شهر قروهبود. مطالعه حاضر از نوع همبستگی است. در این مطالعه 220 نفر از دانشآموزان به روش نمونهگیری ...
-
مقایسه هوش هیجانی زنان در آستانه طلاق و عادی شهرستان تبریز
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)هدف پژوهش حاضر مقایسه هوش هیجانی زنان در آستانه طلاق و عادی شهرستان تبریز بود. روش پژوهش از نوع علّی- مقایسهای بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه مراجعان متقاضی طلاق (زن) اعم از مراجعان خود ارجاعی و یا ارجاع داده شده از طرف ...
-
فروید و ویتگنشتاین؛ مقایسهای روششناختی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)هرچند در میان افرادی که ویتگنشتاین به تأثیر آنها در آراء خود تصریح میکند نامی از «فروید» دیده نمیشود، با این حال مطالعه آثار ویتگنشتاین از گونهای تشابه روششناختی میان روانکاوی فروید و رویکرد درمانی او به فلسفه حکایت ...
-
اثربخشی برنامه ترکیبی آموزشمستقیم و آگاهی واجشناسی بر کاهش غلطهای املایی در دانشآموزان ابتدایی با اختلال یادگیری املا
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی برنامه ترکیبی آموزش مستقیم و آگاهی واجشناسی بر کاهش غلطهای املایی دانشآموزان دبستانی دارای اختلالیادگیری املا انجام شده است. روش پژوهش، از نوع نیمهآزمایشی با طرح پیشآزمون، پسآزمون و ...
-
نقش ویژگیهای تحصیلی و جنسیت در تغییرات هوش معنوی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسهای هوش معنوی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تفکیک جنسیت و پایه تحصیلی بود. بدین منظور 220 دانشجو به شیوه تصادفی منظم انتخاب شدند تا به پرسشنامه 24 سؤالی هوش معنوی کینگ SISRI (کینگ، 2007) ...
-
رابطه بین راهبردهای تنظیمشناختی هیجان و رفتارهای پرخطر بهواسطه حمایت اجتماعی ادراک شده
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)از مهمترین عوامل مؤثر بر رفتارهای پرخطر، راهبردهای تنظیم شناختی هیجان در افراد است. پژوهشهای اندکی به نقش متغیرهای واسطهای در این ارتباط پرداختهاند. پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی بهمنظور تعیین نقش بررسی تأثیر راهبردهای ...
-
رابطه هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجـتماعی با سازگاری دانشآموزان دبیرستان
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه هوش هیجانی، خودکارآمدی و حمایت اجتماعی با سازگاری انجام شد. پژوهش از نوع همبستگی بود و جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشآموزان دختر و پسر مقطع متوسطه آموزش و پرورش شاغل به تحصیل در سال تحصیلی ...
-
نقش سطوح LVEF در کیفیت زندگی مرتبط با سلامت در بیماران مبتلا به CAD: نقش میانجی ادراکات بیماری و عواطف مثبت/منفی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)هدف پژوهش حاضر تبیین نقش LVEF، ادراکات بیماری و عواطف مثبت و منفی در کیفیت زندگی مرتبط با سلامت (HRQOL) بیماران CAD و طراحی یک مدل مفروض بر اساس این متغیرهابود. در یک بررسی توصیفی-همبستگی، 270 بیمار مبتلا به CAD از بیمارستان ...
-
اثربخشی آموزش مدیریت شرم مبتنی بر برنامه PEGS در کاهش قلدری نوجوانان دختر
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)قلدری در مدرسه شکلی از خشونت سطح پایین است که امروزه مورد توجه پژوهشگران و روانشناسان تربیتی قرار گرفته است.این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت شرم مبتنی بر برنامه PEGS در کاهش قلدری نوجوانان دختر انجام گرفت و ...
-
رابطه سبک دلبستگی، کمالگرایی و کیفیت دوستی دانشجویان در سن ورود به بزرگسالی
(دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2015-10-23)پژوهش حاضر بهمنظور بررسی رابطه سبک دلبستگی و کمالگرایی با کیفیت دوستی دانشجویان در سن ورود به بزرگسالی انجام شد. روش این پژوهش از نوع مطالعات همبستگی بود و نمونهای 260 نفری از دانشجویان خوابگاهی دانشگاههای تهران بهروش ...



