مرور دوره 9, شماره 33 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
- 
اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی با رویآورد شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانههای اختلالهای رفتاری دروننمود در دانشآموزان (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-04-21)باتوجه به فزونی میزان شیوع اختلالهای رفتاری دروننمود در دانشآموزان و تأکید متخصصان بر تشخیص و مداخله زودهنگام؛ هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارتهای اجتماعی با شیوه شناختی ـ رفتاری بر کاهش نشانههای ...
 
- 
اثربخشی افشای هیجانی نوشتاری برکاهش علائم افسردگی و افزایش امید در بین نوجوانان مواجه شده با آسیب (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-04-21)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر افشاسازی هیجانی نوشتاری روی علائم افسردگی، سطح امید در نوجوانان مواجه شده با آسیب بود. بدین منظور نمونهای 30 نفری از نوجوانان مواجه شده با آسیب تحت پوشش سازمان بهزیستی ارومیه انتخاب شده و در دو ...
 
- 
رابطه نگرانی و نشخوار فکری با باورهای فراشناختی و نشانگان افسردگی اساسی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-04-21)این پژوهش با هدف تعیین رابطه باورهای فراشناختی با نگرانی و نشخوار فکری و نیز پیشبینی و تبیین نشانگان نباتی و غیرنباتی افسردگی اساسی بر مبنای این سازهها انجام شد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی-همبستگی بود که 45 (18 مرد و 27 ...
 
- 
بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه قاطعیت و رابطه آن با رضایت از زندگی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-04-21)پژوهش حاضر به منظور اعتبار و رواسازی پرسشنامه قاطعیت (گمبریل و ریکی) و رابطه آن با رضایت از زندگی در بین دانشآموزان پسر شهر تبریز که در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل بودند صورت گرفت. به همین منظور تعداد 416 نفر دانشآموز ...
 
- 
تأثیر سه روش بحث گروهی درباره معماهای اخلاقی، گفتگو در گروههای کوچک به روش مشارکتی و سخنرانی، بر رشد قضاوت اخلاقی دانشآموزان دختر پایه دوم متوسطه (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-04-21)هدف از اجرای این پژوهش، بررسی تأثیر سه روش بحث گروهی درباره معماهای اخلاقی، گفتگو در گروههای کوچک به روش مشارکتی درباره معماهای اخلاقی و سخنرانی درباره موضوعات اخلاقی، بر رشد قضاوت اخلاقی دانشآموزان بود. به منظور دستیابی ...
 
- 
مقایسه تأثیر دو روش آموزش تنظیم هیجان و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، بر پریشانی روانشناختی و راهبردهای شناختی تنظیم هیجان مادران کودکان عقبمانده ذهنی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-04-21)هدف از انجام این پژوهش مقایسه اثربخشی آموزش تنظیم هیجان و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود نشانههای پریشانی روانشناختی و راهبردهای تنظیم شناختی هیجان مادران کودکان عقبمانده ذهنی در شهر تبریز بود. در این مطالعه ...
 
- 
مقایسه تأثیر تدریس با الگوی قیاسگری (TWA) و یادگیری مشارکتی در تعامل با سبکهای یادگیری ترجیحی بر بازدههای یادگیری و نگرش نسبت به علوم (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-04-21)هدف از این مطالعه مقایسه تأثیر تدریس با الگوی قیاسگری و یادگیری مشارکتی در تعامل با سبکهای یادگیری بر بازدههای یادگیری و نگرش نسبت به علوم بود. نمونه تحقیق متشکل از 107 دانشآموز چهار کلاس سوم راهنمایی شهر تبریز بوده ...
 
- 
ارتباط ادراک رفتار والدین با افسردگی و اضطراب در فرزندان: با نقش میانجی طرحوارههای ناکارآمد اولیه (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2014-04-21)ادراک منفی از رفتار والدین، ساختارهای شناختی فرد را تحت تأثیر قرار میدهد و او را مستعد ابتلا به آسیبهای روانشناختی میسازد، هدف از پژوهش حاضر تعیین نقش میانجی طرحوارههای ناکارآمد اولیه در ارتباط بین ادراک رفتار والدینی ...
 



