رابطه سبکهای تفکر با بهزیستی شخصی در دانشآموزان دختر متوسطه و پیش دانشگاهی شمال شهر تهران در سال تحصیلی88-1387
(ندگان)پدیدآور
آقایوسفی, علیرضاشریف, نسیمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل رابطه سبکهای تفکر با بهزیستی شخصی بود. بدین منظور 200 نفر از دانشآموزان با تکمیل مقیاس سبکهای تفکر- بعد کارکرد (استرنبرگ و واگنر، 1991) و نشانگر بهزیستی شخصی مقیاس بزرگسالان (کامینز، 2005) در این پژوهش شرکت کردند. برای تحلیل آماری دادههای پژوهش از شاخصها و روشهای آماری شامل میانگین، آزمون t ، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین سبکهای تفکر قانونگذار و قضایی با بهزیستی شخصی همبستگی مثبت و رابطه معناداری وجود دارد، ولی نتایج رگرسیون نشان داد که سبک تفکر اجرایی پیش بینی کننده مناسبی برای بهزیستی نیست. در مجموع نتیجه گرفتیم با افزایش بهزیستی شخصی، دانشآموزان بیشتر به سبکهای تفکر خلاق و تحلیل گر و کمتر به سبک تفکر اطاعت پذیر گرایش دارند.
کلید واژگان
سبکهای تفکربهزیستی شخصی
دانشآموز
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2010-12-221389-10-01
ناشر
دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University
شاپا
2538-29422538-2950




