• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات روانشناختی
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات روانشناختی
    • دوره 11, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسة عملکرد عصب روان‌شناختی دانش‌آموزان دختر آزاردیدة هیجانی و عادی

    (ندگان)پدیدآور
    نوروزی چهارقلعه, پرستوهاشمی‌آذر, ژانتصرامی‌فروشانی, غلامرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    164.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر تعیین مشکلات عصب روان‌شناختی دختران آزاردیدة هیجانی بود. این پژوهش با روش علی – مقایسه‌ای انجام شد. جامعة آماری کلیة دانش‌آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر تهران مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 90-91 بودند. نمونه شامل 60 دانش‌آموز دختر(‌30 دانش‌آموز با آزاردیدگی هیجانی و 30 دانش‌آموز عادی) بود که به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامة محقق ساختة آزاردیدگی هیجانی، آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون طراحی دیداری- حرکتی بندر گشتالت و آزمون تصویری ری استفاده شد. داده‌ها با روش آماری تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند. یافته‌ها حاکی از تفاوت معنادار بین دو گروه در نمرات اصلی آزمون بندر گشتالت، خرده آزمون‌های شباهت‌ها و گنجینة لغات آزمون وکسلر و نمرات بر برداشت و ترسیم حفظی آزمون ری بود. در سایر داده‌ها تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتایج پژوهش حاکی از وجود اختلال مغزی در دانش‌آموزان آزاردیدة هیجانی بود. بر اساس نتایج، به سایر محققان پیشنهاد می‌شود که علاوه بر مشکلات روان‌شناختی به وجود اختلال مغزی به طور منطقه‌ای توجه کنند.
    کلید واژگان
    عملکرد عصب روان‌شناختی
    آزاردیدگی هیجانی
    دانش‌آموزان دختر

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    دانشگاه الزهراء(س)
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشگاه خوارزمی

    شاپا
    2538-2942
    2538-2950
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/psy.2015.1950
    https://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_1950.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136283

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب