مقایسة عملکرد عصب روانشناختی دانشآموزان دختر آزاردیدة هیجانی و عادی
(ندگان)پدیدآور
نوروزی چهارقلعه, پرستوهاشمیآذر, ژانتصرامیفروشانی, غلامرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر تعیین مشکلات عصب روانشناختی دختران آزاردیدة هیجانی بود. این پژوهش با روش علی – مقایسهای انجام شد. جامعة آماری کلیة دانشآموزان دختر مقطع راهنمایی شهر تهران مشغول به تحصیل در سال تحصیلی 90-91 بودند. نمونه شامل 60 دانشآموز دختر(30 دانشآموز با آزاردیدگی هیجانی و 30 دانشآموز عادی) بود که به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامة محقق ساختة آزاردیدگی هیجانی، آزمون هوشی وکسلر کودکان، آزمون طراحی دیداری- حرکتی بندر گشتالت و آزمون تصویری ری استفاده شد. دادهها با روش آماری تی مستقل تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها حاکی از تفاوت معنادار بین دو گروه در نمرات اصلی آزمون بندر گشتالت، خرده آزمونهای شباهتها و گنجینة لغات آزمون وکسلر و نمرات بر برداشت و ترسیم حفظی آزمون ری بود. در سایر دادهها تفاوت معناداری مشاهده نشد. نتایج پژوهش حاکی از وجود اختلال مغزی در دانشآموزان آزاردیدة هیجانی بود. بر اساس نتایج، به سایر محققان پیشنهاد میشود که علاوه بر مشکلات روانشناختی به وجود اختلال مغزی به طور منطقهای توجه کنند.
کلید واژگان
عملکرد عصب روانشناختیآزاردیدگی هیجانی
دانشآموزان دختر
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشگاه علامه طباطباییدانشگاه علامه طباطبایی
دانشگاه خوارزمی
شاپا
2538-29422538-2950




