• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات روانشناختی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات روانشناختی
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اضطراب کامپیوتر و رابطه آن با ویژگی های فردی در دانشجویان دانشگاه های اهواز

    (ندگان)پدیدآور
    نادری, فرحاحدی, حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    224.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    از اوایل دهه ی 70 میلادی، تاثیر روان شناختی دگرگونی های جوامع صنعتی بر زنده گی افراد، مورد توجه نظریه پردازان و روان شناسان قرار گرفته است. اضطراب برآمده از کار با کامپیوتر، از جمله ی این تاثیرات روان شناختی است که در کانون پژوهش های روان شناسان در این زمینه جای دارد. در این پژوهش، در آن ایم که دریابیم آیا رابطه یی معنادار بین اضطراب کامپیوتر، با سن، جنسیت و رشته ی تحصیلی وجود دارد؟ جامعه ی آماری، همه ی دانش جویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهید چمران شهر اهواز، در سال تحصیلی 82-81 است. شمار کل آزمودنی ها 420 نفر (210 دختر و 210 پسر) است که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله یی انتخاب شدند. ابزار به کار گرفته، «مقیاس اندازه گیری اضطراب کامپیوتری» بود. این مقیاس، یک ارزیابی خودسنجی 19 ماده ئی، بر اساس درجه بندی لیکرت برای اندازه گیری سطح اضطراب کامپیوتر است. تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد که: 1- بین سن و اضطراب کامپیوتر رابطه یی معنادار وجود ندارد. 2- بین جنسیت و اضطراب کامپیوتر رابطه یی معنادار وجود ندارد. 3- بین رشته ی تحصیلی و اضطراب کامپیوتر رابطه یی معنادار وجود دارد. 4- بین دانش جویان رشته های مختلف تحصیلی از لحاظ اضطراب کامپیوتر تفاوت معنادار وجود دارد.
    کلید واژگان
    اضطراب کامپیوتر
    ویژگی های فردی دانشجو (سن
    جنس
    و رشته تحصیلی)

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2005-03-21
    1384-01-01
    ناشر
    دانشگاه الزهراء(س)
    Alzahra University

    شاپا
    2538-2942
    2538-2950
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/psy.2005.1658
    https://psychstudies.alzahra.ac.ir/article_1658.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136207

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب