دوره 10, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
پیشبینی تابآوری تحصیلی و هیجانی بر مبنای عوامل روانشناختی، خانوادگی و اجتماعی: مقایسه نیمرخ پیشبینی ابعاد تابآوری هیجانی و تحصیلی
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2015-01-21)پژوهش حاضر با رویکردی سیستمی و شناختی-اجتماعی، نیمرخ پیشبینی افراد تابآور تحصیلی و هیجانی را در عوامل خانوادگی، تحصیلی و روانشناختی بررسی و مقایسه کرده است. شرکت کنندگان پژوهش دانشآموزان کلاسهای دوم دبیرستان بودند که ...
-
بررسی نقش تصور از خود در رابطه میان دلبستگی ادراک شده با سلامت روانی در دانشجویان
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2015-01-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش تصور از خود به عنوان پیامد ناشی از کارکرد پایه ایمنی دلبستگی ادراک شده دوران کودکی، به عنوان میانجیگر بر سلامت روان انجام شد. روش پژوهش همبستگی بود که 432 دانشجو با روش چند مرحلهای از دانشگاههای ...
-
رابطه رضایت از زندگی و عوامل برونگرایی شخصیت در آزمونهای نئو وآیزنگ در دانشجویان رشتههای مختلف دانشگاههای تهران
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2015-01-21)هدف مطالعه حاضر بررسی تأثیر عوامل شخصیتی برونگرایی بر سطح رضایت از زندگی بوده است. نمونه مورد مطالعه شامل 224 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران و الزهراء بودند. این دانشجویان به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند.برای جمع ...
-
اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بین فردی بر افزایش مهارتهای اجتماعی و کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان دیرآموز پایه اول دبستان
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2015-01-21)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی مهارت حل مسئله بر افزایش مهارتهای اجتماعی و کاهش مشکلات رفتاری دانشآموزان دیرآموز پایه اول دبستان انجام شد. مطالعه از نوع طرحهای تک آزمودنی است که به صورت پیشآزمون، پسآزمون و مرحله ...
-
اثربخشی آموزش تابآوری گروهی بر مؤلّفههای سلامت عمومی دانشآموزان دختر دبیرستانی
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2015-01-21)پژوهش حاضر به منظور اثربخشی آموزش تابآوری گروهی بر سلامت عمومی دانشآموزان دختر دبیرستانی انجام شد. پس از اجرای پرسشنامههای تابآوری کانر و دیویدسون (2003) و سلامت عمومی گلدبرگ (1972)، تعداد 30 دانش آموز دختر سال اول ...
-
مقایسه اثربخشی روشهای شناختی – رفتاری در مقابل روشهای القای خلق برخلق مادران کودکان کمتوان ذهنی
(دانشگاه الزهراء(س)Alzahra University, 2015-01-21)در پژوهش حاضر اثربخشی دو روش شناختی – رفتاری و القای خلق بر خلق مادران کودکان کمتوان ذهنی بررسی شد. بدین منظور 36 نفراز مادران کودکان کمتوان ذهنی مدرسه شهید صیاد شیرازی منطقه 4 آموزش و پرورش به صورت نمونهگیری داوطلبانه ...



