نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبابائی امیری, ناهیدfa_IR
dc.contributor.authorکجباف, محمد باقرfa_IR
dc.contributor.authorمظاهری, محمدمهدیfa_IR
dc.contributor.authorمنشئی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorطالبی, هوشنگfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:36:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:36:08Z
dc.date.available1399-07-08T22:36:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:36:08Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-08-30en_US
dc.date.submitted1393-06-08fa_IR
dc.identifier.citationبابائی امیری, ناهید, کجباف, محمد باقر, مظاهری, محمدمهدی, منشئی, غلامرضا, طالبی, هوشنگ. (1393). رابطه بین عوامل موثر بر نارسایی(شکست) شناختی و افت تحصیلی دانشجویان. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 5(4), 11-23.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9414
dc.identifier.urihttp://psyedu.toniau.ac.ir/article_561270.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136118
dc.description.abstractاین پژوهش عوامل  تاثیر گذار بر نارسایی شناختی که از آن جمله می توان به عواملی مانند سن،  جنس،  شغل،  نوع،رشته تحصیلی، تعدادمشروطی، مصرف دارووهمچنین رابطه نارسایی شناختی را با افت تحصیلی مورد بررسی قرار می دهد. روش طرح تحقیق توصیفی  واز نوع همبستگی می باشد. وجامعه آماری شامل کلیه دانشچویان  دانشگاه آزاد واحد یادگارامام خمینی(ره) شهرری که در نیمسال اول 93-92 مشغول به تحصیل بودند، می گردید(22904=N).  تعدادنمونه  از طریق فرمول ساده شده کوکران بدست آمد(384= n)، که با روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل مشخصات فردی وپرسشنامه نارسایی شناختی (CFQ) بود. آلفای کرونباخ در پژوهش حاضر 79/. برای پر سشنامه نارسایی شناختی بدست آمد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون وتحلیل مسیرو آزمون تی تست و تحلیل واریانس یکطرفه استفاده شد. نتایج حاکی از آن است که بین نارسایی شناختی وافت تحصیلی تفاوت معنادار وجود ندارد. همچنین بین جنس، شغل،  نوع رشته تحصیلی، تعداد مشروطی، مصرف دارو در دانشجویان تفاوت آماری معنادری وجود ندارد. اما نارسایی شناختی با سن رابطه مثبت داشت. باوجود اینکه تحقیقات پیشین وجود رابطه مثبت بین نارسایی شناختی با سوانح شغلی وتصادفات را پیش بینی می کرد ولی نمی توانست پیش بینی کننده افت تحصیلی باشد. واین به علت میزان اضطرابی است که در شرایط امتحانی پیش می آید وسطح هوشیاری وکنترل شناختی دانشجویان را افزایش می دهد.fa_IR
dc.format.extent821
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychologyen_US
dc.subjectنارسایی شناختیfa_IR
dc.subjectافت تحصیلیfa_IR
dc.subjectعوامل موثرfa_IR
dc.subjectدانشجویانfa_IR
dc.titleرابطه بین عوامل موثر بر نارسایی(شکست) شناختی و افت تحصیلی دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضوهیات علمی دانشگاه آزاد واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرریfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentعضوهیات علمی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان(اصفهان)fa_IR
dc.contributor.departmentعضوهیات علمی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان(اصفهان)fa_IR
dc.contributor.departmentهیات علمی دانشگاه اصفهان- سرپرست دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue4
dc.citation.spage11
dc.citation.epage23


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد