| dc.contributor.author | حسینی مهر, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | زال بیگی, سهیلا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:35:38Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:35:38Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:35:38Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:35:38Z | |
| dc.date.issued | 2013-02-19 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-06-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-03-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حسینی مهر, علی, زال بیگی, سهیلا. (1391). بررسی وضعیت مولفه های کفایت اجتماعی در طراحی برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر معلمان. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 3(4), 67-78. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-9414 | |
| dc.identifier.uri | http://psyedu.toniau.ac.ir/article_557445.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135940 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف بررسی وضعیت مولفه های کفایت اجتماعی در طراحی برنامه ی درسی پایه ی ششم ابتدایی، روش توصیفی _ پیمایشی را به منظور گردآوری اطلاعات مورد نیاز، به کار گرفته است. جامعه ی آماری پژوهش حاضر، کلیه معلمان پایه ی ششم ابتدایی شهرستان تاکستان به تعداد 50 نفر بوده اند که با روش تمام شماری هر 50 معلم شاغل به تدریس در سال تحصیلی 93-92 به عنوان نمونه ی آماری مورد نظرسنجی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه ی کفایت اجتماعی فلنر است که متناسب با اهداف پژوهش بومی و مورد استفاده واقع گردید. روایی محتوایی و روایی سازه ی ابزار اندازه گیری بر اساس قواعد تهیه پرسشنامه و نظر متخصصین مورد تایید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه با محاسبه ی ضریب آلفای کرونباخ 84% به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل داده های پژوهش از شاخص های آمار توصیفی و آزمون تی تک نمونه ای استفاده گردید. نتیجه ی پژوهش حاضر نشان داد میزان توجه به بعد شناختی، انگیزشی و هیجانی کفایت اجتماعی در برنامه ی درسی پایه ی ششم به صورتی معنی دار در سطح بالاتر از میانگین قرار دارد و میزان توجه به بعد رفتاری کفایت اجتماعی در برنامه ی درسی پایه ششم در سطح معنی داری 1% پایین تر از میانگین می باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 831 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روانشناسی تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology | en_US |
| dc.subject | کفایت اجتماعی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت شناختی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت رفتاری | fa_IR |
| dc.subject | مهارت هیجانی | fa_IR |
| dc.subject | مهارت انگیزشی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه ی درسی پایه ی ششم | fa_IR |
| dc.title | بررسی وضعیت مولفه های کفایت اجتماعی در طراحی برنامه درسی پایه ششم ابتدایی از منظر معلمان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، گروه علوم تربیتی، تاکستان، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تاکستان، گروه علوم تربیتی، تاکستان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 3 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 67 | |
| dc.citation.epage | 78 | |