نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمعتمدی, عبدالهfa_IR
dc.contributor.authorابراهیمی قوام, صغریfa_IR
dc.contributor.authorاعظمی, یوسفfa_IR
dc.contributor.authorچوپان, حامدfa_IR
dc.contributor.authorدوستیان, یونسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:35:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:35:36Z
dc.date.available1399-07-08T22:35:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:35:36Z
dc.date.issued2012-11-21en_US
dc.date.issued1391-09-01fa_IR
dc.date.submitted2012-05-01en_US
dc.date.submitted1391-02-12fa_IR
dc.identifier.citationمعتمدی, عبداله, ابراهیمی قوام, صغری, اعظمی, یوسف, چوپان, حامد, دوستیان, یونس. (1391). مقایسه ی سبک های یادگیری، سبک های مطالعه و مدیریت زمان در دانشجویان ممتاز و غیرممتاز. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 3(3), 56-68.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9414
dc.identifier.urihttp://psyedu.toniau.ac.ir/article_557436.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135931
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک های یادگیری، سبک های مطالعه و مدیریت زمان در دانشجویان ممتاز و غیر ممتاز انجام شده است. پژوهش توصیفی و از نوع مقایسه ای می باشد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و بدین ترتیب 100 نفر از دانشجویان ممتاز و غیرممتاز دانشگاه کردستان که واجد شرایط پژوهش حاضر بودند، به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها پرسشنامه سبک های یادگیری ورمونت و ون ریجسویک (ILS)، پرسشنامه رویکردهای مطالعه مارتون و سلجو، پرسشنامه مدیریت زمان بریتون و تسر و نیز پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناختی مورد استفاده قرار گرفت. برای تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. نشان داد که بین سبک های یادگیری و مطالعه دانشجویان ممتاز و غیر ممتاز تفاوت معناداری وجود دارد، اما بین دو گروه از لحاظ استفاده بهینه از وقت اختلاف معناداری مشاهده نشد. لازم است با برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت زمان و همچنین آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه موثر به دانشجویان توسط مسئولین آموزشی و مراکز مشاوره دانشگاه ها اقدامات لازم به عمل آید.fa_IR
dc.format.extent931
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychologyen_US
dc.subjectسبک یادگیریfa_IR
dc.subjectسبک مطالعهfa_IR
dc.subjectمدیریت زمانfa_IR
dc.subjectدانشجوfa_IR
dc.subjectممتاز و غیر ممتازfa_IR
dc.titleمقایسه ی سبک های یادگیری، سبک های مطالعه و مدیریت زمان در دانشجویان ممتاز و غیرممتازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue3
dc.citation.spage56
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد