| dc.contributor.author | معتمدی, عبداله | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ابراهیمی قوام, صغری | fa_IR | 
| dc.contributor.author | اعظمی, یوسف | fa_IR | 
| dc.contributor.author | چوپان, حامد | fa_IR | 
| dc.contributor.author | دوستیان, یونس | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:35:36Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:35:36Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:35:36Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:35:36Z |  | 
| dc.date.issued | 2012-11-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1391-09-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2012-05-01 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1391-02-12 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | معتمدی, عبداله, ابراهیمی قوام, صغری, اعظمی, یوسف, چوپان, حامد, دوستیان, یونس. (1391). مقایسه ی سبک های یادگیری، سبک های مطالعه و مدیریت زمان در دانشجویان ممتاز و غیرممتاز. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 3(3), 56-68. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-9414 |  | 
| dc.identifier.uri | http://psyedu.toniau.ac.ir/article_557436.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135931 |  | 
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف مقایسه سبک های یادگیری، سبک های مطالعه و مدیریت زمان در دانشجویان ممتاز و غیر ممتاز انجام شده است. پژوهش توصیفی و از نوع مقایسه ای می باشد. برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و بدین ترتیب 100 نفر از دانشجویان ممتاز و غیرممتاز دانشگاه کردستان که واجد شرایط پژوهش حاضر بودند، به صورت تصادفی انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها پرسشنامه سبک های یادگیری ورمونت و ون ریجسویک (ILS)، پرسشنامه رویکردهای مطالعه مارتون و سلجو، پرسشنامه مدیریت زمان بریتون و تسر و نیز پرسشنامه ویژگی های جمعیت شناختی مورد استفاده قرار گرفت. برای تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. نشان داد که بین سبک های یادگیری و مطالعه دانشجویان ممتاز و غیر ممتاز تفاوت معناداری وجود دارد، اما بین دو گروه از لحاظ استفاده بهینه از وقت اختلاف معناداری مشاهده نشد. لازم است با برگزاری کارگاه های آموزشی مدیریت زمان و همچنین آموزش راهبردهای یادگیری و مطالعه موثر به دانشجویان توسط مسئولین آموزشی و مراکز مشاوره دانشگاه ها اقدامات لازم به عمل آید. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 931 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روانشناسی تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology | en_US | 
| dc.subject | سبک یادگیری | fa_IR | 
| dc.subject | سبک مطالعه | fa_IR | 
| dc.subject | مدیریت زمان | fa_IR | 
| dc.subject | دانشجو | fa_IR | 
| dc.subject | ممتاز و غیر ممتاز | fa_IR | 
| dc.title | مقایسه ی سبک های یادگیری، سبک های مطالعه و مدیریت زمان در دانشجویان ممتاز و غیرممتاز | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره توانبخشی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 3 |  | 
| dc.citation.issue | 3 |  | 
| dc.citation.spage | 56 |  | 
| dc.citation.epage | 68 |  |