نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشفیع زاده, حمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:35:35Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:35:35Z
dc.date.available1399-07-08T22:35:35Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:35:35Z
dc.date.issued2012-05-21en_US
dc.date.issued1391-03-01fa_IR
dc.date.submitted2011-12-15en_US
dc.date.submitted1390-09-24fa_IR
dc.identifier.citationشفیع زاده, حمید. (1391). مقایسه ی تضمین کیفیت از طریق تجهیز امکانات آموزشی در موسسات آموزش عالی پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 3(1), 58-97.fa_IR
dc.identifier.issn2008-9414
dc.identifier.urihttp://psyedu.toniau.ac.ir/article_557412.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135924
dc.description.abstractمقاله حاضر با هدف بررسی مقایسه ای امکانات آموزشی ازدیدگاه ذینفعان آموزشی دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی شهرستان گرمسار انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه استادان و دانشجویان مؤسسات آموزش عالی شهرستان گرمسار (آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی) در سال تحصیلی 91-90 می باشند که تعداد آنها 13849 نفر می باشد. حجم نمونه مورد نیاز بر اساس جدول مورگان 375 نفر تعیین گردید که به منظور افزایش اعتبار تحقیق، این میزان به 415 نفر افزایش پیدا کرد. نمونه ها در این پژوهش به صورت طبقه ای- نسبتی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه 26 سؤالی و محقق ساخته می باشد. ابزار تحقیق از نظر روایی محتوایی و بر اساس نظر تعدادی از اساتید صاحب‌نظر در حوزة آموزش عالی مورد تأیید قرار گرفت و برای تعیین پایایی پرسشنامه نیز از آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آن برابر 93/0 به دست آمد. برای تحلیل داده‌ها از آزمون t تک نمونه‌ای، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد تمامی مؤلفه های پنجگانه امکانات آموزشی مورد بررسی در رضایتمندی ذینفعان موثر است اما بالاترین تأثیر مربوط به امکانات فناوری اطلاعات، سمعی- بصری و فضای فیزیکی کلاس درس است. نتایج همچنین نشان داد از نظر ذینفعان، امکانات آموزشی هر سه موسسه مورد بررسی رضایت بخش نیست درعین حال دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با واحدهای پیام نور و غیرانتفاعی از شرایط بهتری برخوردار است.fa_IR
dc.format.extent668
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابنfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه روانشناسی تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Psychologyen_US
dc.subjectتضمین کیفیتfa_IR
dc.subjectذینفعانfa_IR
dc.subjectامکانات آموزشیfa_IR
dc.subjectفضای فیزیکیfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعاتfa_IR
dc.titleمقایسه ی تضمین کیفیت از طریق تجهیز امکانات آموزشی در موسسات آموزش عالی پیام نور، آزاد و غیرانتفاعیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، گرمسار، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue1
dc.citation.spage58
dc.citation.epage97


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد