| dc.contributor.author | شفیع زاده, حمید | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:35:35Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:35:35Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:35:35Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:35:35Z |  | 
| dc.date.issued | 2012-05-21 | en_US | 
| dc.date.issued | 1391-03-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2011-12-15 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1390-09-24 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | شفیع زاده, حمید. (1391). مقایسه ی تضمین کیفیت از طریق تجهیز امکانات آموزشی در موسسات آموزش عالی پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی. فصلنامه روانشناسی تربیتی, 3(1), 58-97. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2008-9414 |  | 
| dc.identifier.uri | http://psyedu.toniau.ac.ir/article_557412.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135924 |  | 
| dc.description.abstract | مقاله حاضر با هدف بررسی مقایسه ای امکانات آموزشی ازدیدگاه ذینفعان آموزشی دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی شهرستان گرمسار انجام شده است. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه استادان و دانشجویان مؤسسات آموزش عالی شهرستان گرمسار (آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی) در سال تحصیلی 91-90 می باشند که تعداد آنها 13849 نفر می باشد. حجم نمونه مورد نیاز بر اساس جدول مورگان 375 نفر تعیین گردید که به منظور افزایش اعتبار تحقیق، این میزان به 415 نفر افزایش پیدا کرد. نمونه ها در این پژوهش به صورت طبقه ای- نسبتی انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه 26 سؤالی و محقق ساخته می باشد. ابزار تحقیق از نظر روایی محتوایی و بر اساس نظر تعدادی از اساتید صاحبنظر در حوزة آموزش عالی مورد تأیید قرار گرفت و برای تعیین پایایی پرسشنامه نیز از آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آن برابر 93/0 به دست آمد. برای تحلیل دادهها از آزمون t تک نمونهای، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد تمامی مؤلفه های پنجگانه امکانات آموزشی مورد بررسی در رضایتمندی ذینفعان موثر است اما بالاترین تأثیر مربوط به امکانات فناوری اطلاعات، سمعی- بصری و فضای فیزیکی کلاس درس است. نتایج همچنین نشان داد از نظر ذینفعان، امکانات آموزشی هر سه موسسه مورد بررسی رضایت بخش نیست درعین حال دانشگاه آزاد اسلامی در مقایسه با واحدهای پیام نور و غیرانتفاعی از شرایط بهتری برخوردار است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 668 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | فصلنامه روانشناسی تربیتی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Psychology | en_US | 
| dc.subject | تضمین کیفیت | fa_IR | 
| dc.subject | ذینفعان | fa_IR | 
| dc.subject | امکانات آموزشی | fa_IR | 
| dc.subject | فضای فیزیکی | fa_IR | 
| dc.subject | فناوری اطلاعات | fa_IR | 
| dc.title | مقایسه ی تضمین کیفیت از طریق تجهیز امکانات آموزشی در موسسات آموزش عالی پیام نور، آزاد و غیرانتفاعی | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، گرمسار، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 3 |  | 
| dc.citation.issue | 1 |  | 
| dc.citation.spage | 58 |  | 
| dc.citation.epage | 97 |  |