| dc.contributor.author | کشاورز افشار, حسین | fa_IR | 
| dc.contributor.author | میرزایی, جواد | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:33:29Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:33:29Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:33:29Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:33:29Z |  | 
| dc.date.issued | 2018-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-04-15 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-01-26 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | کشاورز افشار, حسین, میرزایی, جواد. (1397). بررسی رابطه سازگاری اجتماعی، هوش هیجانی و راهبردهای انگیزشی با اضطراب تحصیلی دانشجویان. فرهنگ مشاوره و روان درمانی, 9(34), 211-238. doi: 10.22054/qccpc.2018.31279.1804 | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2345-6051 |  | 
| dc.identifier.issn | 2476-6178 |  | 
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2018.31279.1804 |  | 
| dc.identifier.uri | http://qccpc.atu.ac.ir/article_8647.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/135148 |  | 
| dc.description.abstract | اضطراب تحصیلی بر تمام جنبههای زندگی دانشجویان تأثیر میگذارد و به نظر میرسد در بین متغیرهای فراوانی که بر این تأثیرگذار است، سازگاری اجتماعی، هوش هیجانی و راهبردهای انگیزشی نقش مهمی در این خصوص داشته باشد.پژوهش حاضر با هدف پیشبینی اضطراب تحصیلی بر اساس سازگاری اجتماعی، هوش هیجانی و راهبردهای انگیزشی در دانشجویان انجام شد. در این مطالعه همبستگی با روش نمونهگیری تصادفی خوشهای 130 دانشجوی کارشناسی ارشد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه سازگاری اجتماعی، پرسشنامه هوش هیجانی و پرسشنامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری استفاده شد. دادهها با استفاده از روش تحلیل رگرسیون گامبهگام تحلیل شدند. یافتههای پژوهش نشان داد که سازگاری اجتماعی، هوش هیجانی وراهبردهای انگیزشی کمکطلبی و خودکارآمدی با اضطراب تحصیلی ارتباط معناداری داشتند. این متغیرها توانستند 42 درصد از واریانس اضطراب تحصیلی را پیشبینی کنند. خودکارآمدی بیشترین نقش را در پیشبینی اضطراب تحصیلی داشت. نتایج حاکی از اهمیت توجه به متغیرهای سازگاری اجتماعی، هوش هیجانی وراهبردهای انگیزشی کمکطلبی و خودکارآمدی در پیشبینی اضطراب تحصیلی دانشجویان بود. بنابراین، توجه به این متغیرها نقش حیاتی در پیشبینی اضطراب تحصیلی دارد. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 719 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR | 
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US | 
| dc.relation.ispartof | فرهنگ مشاوره و روان درمانی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Counseling Culture and Psycotherapy | en_US | 
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/qccpc.2018.31279.1804 |  | 
| dc.subject | اضطراب تحصیلی | fa_IR | 
| dc.subject | راهبردهای انگیزشی | fa_IR | 
| dc.subject | سازگاری اجتماعی | fa_IR | 
| dc.subject | هوش هیجانی | fa_IR | 
| dc.title | بررسی رابطه سازگاری اجتماعی، هوش هیجانی و راهبردهای انگیزشی با اضطراب تحصیلی دانشجویان | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.type | مقاله علمی - پژوهشی | fa_IR | 
| dc.contributor.department | استادیار گروه روان شناسی تربیتی و مشاوره دانشگاه تهران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ورامین | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 9 |  | 
| dc.citation.issue | 34 |  | 
| dc.citation.spage | 211 |  | 
| dc.citation.epage | 238 |  |