نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحریری, نجلاfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, شیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:31:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:31:08Z
dc.date.available1399-07-08T22:31:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:31:08Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-23en_US
dc.date.submitted1394-10-02fa_IR
dc.identifier.citationحریری, نجلا, احمدی, شیده. (1396). تأثیر استفاده از برچسب بر رتبه‌بندی تصاویر در موتور کاوش گوگل. دانش شناسی, 10(36), 7-18.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2784
dc.identifier.urihttp://qje.iau-tnb.ac.ir/article_531529.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/134278
dc.description.abstract<strong>هدف:</strong> هدف اصلی در پژوهش حاضر، تعیین تأثیر استفاده از برچسب بر رتبه­بندی تصاویر در موتور کاوش گوگل است. به منظور نیل به این هدف، چگونگی رتبه­بندی نتایج جست‌وجو در استفاده و عدم استفاده از برچسب در موتور کاوش گوگل مورد بررسی قرارگرفته است.<br /> <strong>روش پژوهش</strong>: پژوهش به روش تجربی انجام شده است. جامعه­ی پژوهش 30 تصویر از تمبرهای قدیمی ایران مربوط به سال‌های 1331 تا 1357 است. برای اجرای این پژوهش 2 سایت با استفاده از دو حساب کاربری در محیط گوگل ایجاد شد و این تصاویر در سایت شماره 1 همراه با برچسب و در سایت شماره 2 بدون برچسب بارگذاری شدند. پس از گذشت یک بازه زمانی 40 روزه، تصاویر در بخش جست‌وجوی تصاویر موتور کاوش گوگل مورد جست‌وجو قرار گرفتند. در تجزیه و تحلیل توصیفی، ابتدا داده­های جمع­آوری­شده با تهیه و تنظیم جدول توزیع فراوانی خلاصه شد و با کمک آمار توصیفی درصد فراوانی داده­ها نشان داده شد. همچنین در تجزیه و تحلیل استنباطی برای بررسی چگونگی رتبه­بندی هر یک از متغیرها، از میانگین، انحراف معیار و آزمون t مستقل استفاده شده است.<br /> <strong>یافته ­ها:</strong> نتایج حاکی از آن است که مجموع امتیازهای کسب شده توسط تصاویر همراه با برچسب برابر با 265 و مجموع امتیازهای کسب شده توسط تصاویر بدون برچسب برابر با 260 است. در نهایت مقایسه نتایج حاصل نشان می­دهد که مجموع امتیازهای رتبه­ها در استفاده از برچسب نسبت به عدم استفاده از برچسب بیشتر است.<br /> <strong>نتیجه­ گیری:</strong>  نتایج حاصل از این پژوهش نشان می­دهد ­که استفاده از برچسب در تصاویر هنگام بارگذاری در اینترنت، تأثیر مثبتی در رتبه­بندی نتایج جست‌جوی این تصاویر توسط موتور کاوش گوگل دارد.fa_IR
dc.format.extent887
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی تهران شمالfa_IR
dc.relation.ispartofدانش شناسیfa_IR
dc.subjectبازیابی اطلاعاتfa_IR
dc.subjectبازیابی تصاویرfa_IR
dc.subjectجست‌وجوی تصاویرfa_IR
dc.subjectبرچسبfa_IR
dc.subjectرتبه‌بندی تصاویرfa_IR
dc.titleتأثیر استفاده از برچسب بر رتبه‌بندی تصاویر در موتور کاوش گوگلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue36
dc.citation.spage7
dc.citation.epage18


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد