نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمطلبی فرد, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorآراسته, حمیدرضاfa_IR
dc.contributor.authorمحبت, هدیهfa_IR
dc.contributor.authorدستا, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:30:32Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:30:32Z
dc.date.available1399-07-08T22:30:32Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:30:32Z
dc.date.issued2013-02-19en_US
dc.date.issued1391-12-01fa_IR
dc.date.submitted2012-05-25en_US
dc.date.submitted1391-03-05fa_IR
dc.identifier.citationمطلبی فرد, علیرضا, آراسته, حمیدرضا, محبت, هدیه, دستا, مهدی. (1391). اخلاق پژوهش در آموزش عالی: ویژگی های فردی و مسئولیت های حرفه ای پژوهشگران. دانش شناسی, 5(19), 79-97.fa_IR
dc.identifier.issn2008-2784
dc.identifier.urihttp://qje.iau-tnb.ac.ir/article_517760.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/134060
dc.description.abstractهدف: هدف این پژوهش بررسی اخلاق پژوهش با تمرکز بر ویژگی های فردی و مسئولیت­های حرفه­ای پژوهشگران دانشگاه های دولتی شهر تهران است. روش پژوهش : روشپژوهش حاضر تحلیل محتوا است و اطلاعات لازم  از طریق مصاحبه­های نیمه ساختار یافته گردآوری شد. جامعه پژوهشی شامل استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه های دولتی شهر تهران بود که از  میان آنها در نهایت 37 نفر از طریق روش نمونه گیری هدفمند و گلوله برفی به عنوان اطلاع رسان انتخاب گردیدند. برای تحلیل داده­های بدست آمده از مصاحبه­ها از تحلیل محتوای و سه فرایند پیاده سازی، کدگذاری باز و کدگذاری محوری استفاده شد. یافته ها: نتایج بدست آمده از مصاحبه­ها نشان داد که می­توان مسئولیت های اخلاقی پژوهشگران را به دو دسته ویژگی های فردی و مسئولیت های حرفه­ای تقسیم کرد. ویژگی های فردی شامل تعهد، صداقت، انگیزش، پشتکار و صبوری، روحیه همکاری و کار گروهی در پژوهش است.  مسئولیت های حرفه ای  پژوهشگران شامل مسئولیت در برابر جامعه، حامیان، همکاران، آزمودنی ها، موضوع پژوهش،  محققان دیگر، جمع آوری و تحلیل داده ها و  انتشار  یافته ها است. نتیجه گیری: به طور کلی می­توان گفت بهبود وضعیت رعایت اخلاق پژوهشی در میان جامعه علمی نیازمند توجه به زیرساخت های لازم و کیفیت در پژوهش می باشدfa_IR
dc.format.extent321
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی تهران شمالfa_IR
dc.relation.ispartofدانش شناسیfa_IR
dc.subjectاخلاق پژوهشیfa_IR
dc.subjectاخلاق فردیfa_IR
dc.subjectویژگی های فردیfa_IR
dc.subjectمسئولیت های حرفه ایfa_IR
dc.subjectآموزش عالیfa_IR
dc.titleاخلاق پژوهش در آموزش عالی: ویژگی های فردی و مسئولیت های حرفه ای پژوهشگرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشگر مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور، دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه تربیت معلم تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تربیت معلم تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد، واحد علوم تحقیقاتfa_IR
dc.contributor.departmentعضو پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue19
dc.citation.spage79
dc.citation.epage97


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد