نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیکبخت, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorرضایی, ذبیح اللهfa_IR
dc.contributor.authorمنتی, وحیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:29:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:29:23Z
dc.date.available1399-07-08T22:29:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:29:23Z
dc.date.issued2017-09-23en_US
dc.date.issued1396-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-09-10en_US
dc.date.submitted1396-06-19fa_IR
dc.identifier.citationنیکبخت, محمدرضا, رضایی, ذبیح الله, منتی, وحید. (1396). راهبردهای ارتقای کیفیت حسابرسی داخلی. مطالعات تجربی حسابداری مالی, 14(55), 31-70. doi: 10.22054/qjma.2017.24956.1663fa_IR
dc.identifier.issn1735-1138
dc.identifier.issn2538-2519
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/qjma.2017.24956.1663
dc.identifier.urihttp://qjma.atu.ac.ir/article_8468.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/133640
dc.description.abstractحسابرسی داخلی نوین در ایران، به‌تازگی در کانون توجه قرارگرفته است لذا تاکنون بسیاری از جنبه‌های آن ازجمله کیفیت حسابرسی داخلی و راهبردهای دستیابی و ارتقای آن، تبیین نگردیده است. همچنین پژوهش‌های گذشته جنبه‌های محدودی از کیفیت حسابرسی داخلی را مدنظر قرار داده‌اند؛ بنابراین برای تبیین و توصیف جنبه‌های گوناگون کیفیت حسابرسی داخلی و راهبردهای ارتقای آن، برای بار نخست، با بهره‌گیری از رهیافت کیفی و به کمک روش نظریه زمینه‌ای و استفاده از مصاحبه‌های عمیق، ذینفعان اصلی حسابرسی داخلی موردپژوهش قرار گرفتند. برای این منظور با 33 نفر از ذینفعان اصلی (استفاده‌کنندگان و ارائه‌کنندگان) حسابرسی داخلی در نیمه دوم سال 1395 و اوایل سال 1396 مصاحبه صورت گرفت. مضافاً از داده‌های متنی مندرج در 30 مقاله، یادداشت و میزگرد منتشرشده در مجله‌ها و نشریه‌های حرفه‌ای پیرامون حسابرسی داخلی که عمدتاً ارائه‌کننده دیدگاه ذینفعان فوق الا شاره پیرامون کیفیت حسابرسی داخلی بود، نیز استفاده شد. داده‌های پژوهش به کمک روش کدگذاری باز، محوری و انتخابی که مختص رویکرد نظریه زمینه‌ای است، مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت و مقوله‌های کلان، مقوله‌های اصلی و خرد مقوله‌ها (مفاهیم) استخراج گردید. مدل راهبردهای ارتقای کیفیت حسابرسی داخلی بر اساس رویکرد سیستمی که شامل ورودی‌ها، فرایند، خروجی‌ها، نتایج (پیامدها) و عوامل زمینه‌ای است، استخراج شد. بر اساس آن، راهبردهای ارتقای کیفیت حسابرسی به‌صورت چندوجهی و پیرامون عناصر مدل کیفیت سیستمی یعنی پیرامون ورودی‌ها، اجرای کار، خروجی‌ها و عوامل زمینه‌ای مؤثر بر کیفیت حسابرسی داخلی ارائه گردید. با توجه به جوان بودن حرفه حسابرسی داخلی در ایران، این راهبردهای چندوجهی می‌تواند در سطوح مختلف حسابرسی داخلیfa_IR
dc.format.extent5690
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات تجربی حسابداری مالیfa_IR
dc.relation.ispartofEmpirical Studies in Financial Accountingen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/qjma.2017.24956.1663
dc.subjectکیفیت حسابرسی داخلیfa_IR
dc.subjectحسابرسی داخلیfa_IR
dc.subjectراهبردهای ارتقاfa_IR
dc.subjectنظریه زمینه‌ایfa_IR
dc.subjectرهیافت کیفیfa_IR
dc.titleراهبردهای ارتقای کیفیت حسابرسی داخلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه حسابداری، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستاد حسابداری دانشگاه ممفیس، ممفیس، آمریکاfa_IR
dc.contributor.departmentحسابداری، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue55
dc.citation.spage31
dc.citation.epage70


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد