| dc.contributor.author | میرزائی, لیلا | fa_IR |
| dc.contributor.author | بهشتی, سعید | fa_IR |
| dc.contributor.author | ایمانی نائینی, محسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:21:52Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:21:52Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:21:52Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:21:52Z | |
| dc.date.issued | 2019-02-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1397-12-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-04-14 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-01-25 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | میرزائی, لیلا, بهشتی, سعید, ایمانی نائینی, محسن. (1397). حرکت به سوی مدرسه مطلوب از دیدگاه استاد مطهری با استناد به آیات قرآن کریم. فصلنامه مطالعات قرآنی, 9(36), 9-36. | fa_IR |
| dc.identifier.uri | http://qsf.iranjournals.ir/article_664302.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/130830 | |
| dc.description.abstract | این پژوهش با هدف معرفی الگوی مدرسه مطلوب بر اساس تحلیل مبانی انسانشناختی <em>استاد مطهری</em> و استناد به آیات قرآن کریم انجام شده است. نوع تحقیق، بنیادی- کاربردی و روش مورد استفاده تحلیلی- استنباطی و با استفاده از روش کتابخانهای (واقعی و مجازی) اطلاعات جمعآوری و ابزار گردآوری اطلاعات نیز فیشبرداری میباشد. یافتههای تحقیق نشان داد که <em>استاد مطهری</em>، کمال را فعلیت یافتن استعدادها میداند و از سه نوع فطرت ادراکی، احساسی و خواستنی نام میبرد که در مدارس و در فضای تعلیم و تربیت باید رشد داده شوند. در ادامه محققان با نظر به آیات قرآن و مبانی انسان شناختی <em>استاد مطهری(ره)</em> به تدوین الگوی مدرسه مطلوب میپردازند. مدرسهای که حتی در عصر فناوری اطلاعات نیز اصول ثابت انسانی را پرورش داده و مهارتهای نرم، فقط شامل مهارتهای رایانهای و دیجیتال نیست. نگاه همه کارگزاران مدرسه، بر اصل هدایتپذیری انسان میباشد. در این مدرسه تنها تراز علمی مدرسه، نشانگر لیاقت و شایستگی آن مدرسه محسوب نمیشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 849 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامى واحد جیرفت | fa_IR |
| dc.publisher | Jiroft Azad University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه مطالعات قرآنی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Quarterly Sabzevaran Fadak | en_US |
| dc.subject | فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی | fa_IR |
| dc.subject | الگو | fa_IR |
| dc.subject | مدرسه مطلوب | fa_IR |
| dc.subject | انسان شناختی | fa_IR |
| dc.title | حرکت به سوی مدرسه مطلوب از دیدگاه استاد مطهری با استناد به آیات قرآن کریم | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس | fa_IR |
| dc.citation.volume | 9 | |
| dc.citation.issue | 36 | |
| dc.citation.spage | 9 | |
| dc.citation.epage | 36 | |