نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمیرزائی, لیلاfa_IR
dc.contributor.authorبهشتی, سعیدfa_IR
dc.contributor.authorایمانی نائینی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:21:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:21:52Z
dc.date.available1399-07-08T22:21:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:21:52Z
dc.date.issued2019-02-20en_US
dc.date.issued1397-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-04-14en_US
dc.date.submitted1398-01-25fa_IR
dc.identifier.citationمیرزائی, لیلا, بهشتی, سعید, ایمانی نائینی, محسن. (1397). حرکت به سوی مدرسه مطلوب از دیدگاه استاد مطهری با استناد به آیات قرآن کریم. فصلنامه مطالعات قرآنی, 9(36), 9-36.fa_IR
dc.identifier.urihttp://qsf.iranjournals.ir/article_664302.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/130830
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف معرفی الگوی مدرسه‌‌ مطلوب بر اساس تحلیل مبانی انسان‌شناختی <em>استاد مطهری</em> و استناد به آیات قرآن کریم انجام شده است. نوع تحقیق، بنیادی- کاربردی و روش مورد استفاده تحلیلی- استنباطی و با استفاده از روش کتابخانه‌ای (واقعی و مجازی) اطلاعات جمع‌آوری و ابزار گردآوری اطلاعات نیز فیش‌برداری می‌باشد. یافته‌‌های تحقیق نشان داد که <em>استاد مطهری</em>، کمال را فعلیت یافتن استعدادها می‌داند و از سه نوع فطرت ادراکی، احساسی و خواستنی نام می‌برد که در مدارس و در فضای تعلیم و تربیت باید رشد داده شوند. در ادامه محققان با نظر به آیات قرآن و مبانی انسان شناختی <em>استاد مطهری(ره)</em> به تدوین الگوی مدرسه مطلوب می‌پردازند. مدرسه‌ا‌‌ی که حتی در عصر فناوری اطلاعات نیز اصول ثابت انسانی را پرورش داده و مهارت‌‌های نرم، فقط شامل مهارت‌‌های رایانه‌ای و دیجیتال نیست. نگاه همه کارگزاران مدرسه، بر اصل هدایت‌پذیری انسان می‌باشد. در این مدرسه تنها تراز علمی مدرسه، نشانگر لیاقت و شایستگی آن مدرسه محسوب نمی‌شود.fa_IR
dc.format.extent849
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامى واحد جیرفتfa_IR
dc.publisherJiroft Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات قرآنیfa_IR
dc.relation.ispartofQuarterly Sabzevaran Fadaken_US
dc.subjectفلسفه‌‌ تعلیم و تربیت اسلامیfa_IR
dc.subjectالگوfa_IR
dc.subjectمدرسه‌‌ مطلوبfa_IR
dc.subjectانسان شناختیfa_IR
dc.titleحرکت به سوی مدرسه مطلوب از دیدگاه استاد مطهری با استناد به آیات قرآن کریمfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد و عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue36
dc.citation.spage9
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد