نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضازاده, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:14:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:14:49Z
dc.date.available1399-07-08T22:14:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:14:49Z
dc.date.issued2011-10-23en_US
dc.date.issued1390-08-01fa_IR
dc.date.submitted2011-11-29en_US
dc.date.submitted1390-09-08fa_IR
dc.identifier.citationرضازاده, حسن. (1390). ماهیت نفس از نظر سهروردی. انسان پژوهی دینی, 8(26), 73-84.fa_IR
dc.identifier.issn6024-2251
dc.identifier.urihttp://raj.smc.ac.ir/article_1056.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/128223
dc.description.abstractبنیانگذار حکمت اشراق بر اساس مبانی فلسفه خود مسئله نفس را تبیین کرده است. سعی شیخ اشراق آن است که هم نفس را از طریق دلایل پیشینیان با نگاهی نو معرفی کند و هم دلیلی تازه برای آن ارائه دهد. در فلسفه او نظریۀ علم حضوری برای اولین بار مطرح شده، از همین رو در خصوص ماهیت نفس نیز از این مبنا سود برده است. وی علم حضوری را ویژگی نفس می‌‌داند، نیز در بعضی آثار خود از کلمات و عبارات استعاری و زبان نمادین استفاده کرده و به تبیین ماهیت نفس پرداخته است. بنابراین شیخ اشراق را نیز می‌‌توان از جمله فیلسوفانی دانست که در زمینه معرفی نفس تلاش کرده و صاحب دیدگاه خاصی بوده است.fa_IR
dc.format.extent1343
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمجتمع آموزش عالی شهید محلاتی (ره)fa_IR
dc.relation.ispartofانسان پژوهی دینیfa_IR
dc.relation.ispartofReligious Anthroplogyen_US
dc.subjectنفسfa_IR
dc.subjectنفس شناسیfa_IR
dc.subjectعلم حضوریfa_IR
dc.subjectجسمfa_IR
dc.subjectجاودانگیfa_IR
dc.subjectماهیتfa_IR
dc.titleماهیت نفس از نظر سهروردیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار فلسفه دانشگاه کاشانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue26
dc.citation.spage73
dc.citation.epage84


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد