| dc.contributor.author | رضازاده, حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:14:48Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:14:49Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T22:14:48Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T22:14:49Z | |
| dc.date.issued | 2011-10-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-08-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-11-29 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-09-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رضازاده, حسن. (1390). ماهیت نفس از نظر سهروردی. انسان پژوهی دینی, 8(26), 73-84. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 6024-2251 | |
| dc.identifier.uri | http://raj.smc.ac.ir/article_1056.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/128223 | |
| dc.description.abstract | بنیانگذار حکمت اشراق بر اساس مبانی فلسفه خود مسئله نفس را تبیین کرده است. سعی شیخ اشراق آن است که هم نفس را از طریق دلایل پیشینیان با نگاهی نو معرفی کند و هم دلیلی تازه برای آن ارائه دهد. در فلسفه او نظریۀ علم حضوری برای اولین بار مطرح شده، از همین رو در خصوص ماهیت نفس نیز از این مبنا سود برده است. وی علم حضوری را ویژگی نفس میداند، نیز در بعضی آثار خود از کلمات و عبارات استعاری و زبان نمادین استفاده کرده و به تبیین ماهیت نفس پرداخته است. بنابراین شیخ اشراق را نیز میتوان از جمله فیلسوفانی دانست که در زمینه معرفی نفس تلاش کرده و صاحب دیدگاه خاصی بوده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1343 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | مجتمع آموزش عالی شهید محلاتی (ره) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | انسان پژوهی دینی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Religious Anthroplogy | en_US |
| dc.subject | نفس | fa_IR |
| dc.subject | نفس شناسی | fa_IR |
| dc.subject | علم حضوری | fa_IR |
| dc.subject | جسم | fa_IR |
| dc.subject | جاودانگی | fa_IR |
| dc.subject | ماهیت | fa_IR |
| dc.title | ماهیت نفس از نظر سهروردی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار فلسفه دانشگاه کاشان | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 26 | |
| dc.citation.spage | 73 | |
| dc.citation.epage | 84 | |