• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 7, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Research in Applied Linguistics
    • Volume 7, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Emotional Intelligence and Critical Thinking Ability as Correlates of EFL Learners’ Vocabulary Knowledge

    (ندگان)پدیدآور
    Karimi, Mohammad Nabi KarimiHashemi, Mohammad RezaSarbazfard, Mehran
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    421.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Research Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    The current study examined the correlation among Iranian EFL learners' emotional intelligence (EI), critical thinking (CT) ability, and L2 vocabulary knowledge (VK). To this end, surveys were administered to 75 Iranian advanced EFL participants. Analyses of the data revealed a mutual relationship between the Iranian EFL learners' EI and their L2 VK. Similarly, a positive correlation was found between their CT ability and L2 VK. Additionally, it was revealed that some components of EI enjoy a robust role in predicting the participants' L2 VK. Finally, gender was found not to impact the correlation between the participants' CT ability and their L2 VK. Findings suggest that EFL instructors might reserve a good space in their programs to further nourish and build features of EI and CT ability in the future generations of their L2 learners.
    کلید واژگان
    Emotional Intelligence (EI)
    Critical Thinking (CT) Ability
    L2 Vocabulary Knowledge (VK)
    EFL Learners

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-02-01
    1394-11-12
    ناشر
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    Kharazmi University
    Kharazmi University
    Kharazmi University

    شاپا
    2345-3303
    2588-3887
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/rals.2016.11778
    http://rals.scu.ac.ir/article_11778.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/127786

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب