نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهاشمیان, سید مجتبیfa_IR
dc.contributor.authorرحیم نیا, فریبرزfa_IR
dc.contributor.authorفراحی, محمد مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:04:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:04:37Z
dc.date.available1399-07-08T22:04:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:04:37Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-22en_US
dc.date.submitted1398-03-01fa_IR
dc.identifier.citationهاشمیان, سید مجتبی, رحیم نیا, فریبرز, فراحی, محمد مهدی. (1398). الگویی برای رفتارهای نقشِ آموزشیِ اساتید دانشگاه: یک مطالعه ی کیفی. فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی, 6(3), 1-16.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3655
dc.identifier.urihttp://rmt.iranjournals.ir/article_37365.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124523
dc.description.abstractمطالعه ی حاضر بنا دارد در جهت توسعه یِ الگویی زمینه مند از بایسته هایِ رفتاریِ نقشِ آموزشیِ اساتید دانشگاه های دولتی ایران کوشش نماید. در این مطالعه، ساز و کار مربوط به روش تحقیقِ پدیدار شناسی از این جهت که به فهم تجربه زیسته مشارکت کنندگان کمک می کند به کار گرفته شد. جامعه مورد مطالعه اعضای هیات علمی دانشگاه های دولتی شمال شرق کشور که دارای حداقل رتبه علمی دانشیاری با ده سال سابقه کاری بودند در نظر گرفته شد. روش نمونه گیری هدفمند اجرا و این فرآیند تا جایی ادامه پیدا کرد که از طریق تکرار یافته ها کفایت اندازه ی نمونه مسجل شد. نتایج تحلیل داده ها به روش تحلیل محتوای قراردادی نشان داد که الگویِ رفتارهایِ نقشِ آموزشی، دارای 12 مولفه شامل "جهت دهی"، "عشق به حرفه"، "هدایت گریِ تخصصی"، "خبره بودن"، "توسعه دهنده ی منابع"، "ارزیابیِ حرفه ای"، "پایشگری و تنظیم"، "مربی گری"، "مدیریت کلاس درس"، "تسهیل گریِ یادگیری"، "شمول گرایی" و "در دسترس بودن" است. نتایج این مطالعه می تواند در جهت بهسازیِ توانمندی های مرتبط با نقش آموزشی اساتید دانشگاه یاری رسان باشد.fa_IR
dc.format.extent761
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش علوم دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Research on Management of Teaching in Marine Sciencesen_US
dc.subjectرفتارهای نقش آموزشیfa_IR
dc.subjectنظریه نقشfa_IR
dc.subjectپدیدار شناسیfa_IR
dc.titleالگویی برای رفتارهای نقشِ آموزشیِ اساتید دانشگاه: یک مطالعه ی کیفیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت دولتی، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentمدیریت, علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage16


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد