نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعبدالهی, بیژنfa_IR
dc.contributor.authorقدیمی, فرهادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:04:17Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:04:17Z
dc.date.available1399-07-08T22:04:17Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:04:17Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2014-04-25en_US
dc.date.submitted1393-02-05fa_IR
dc.identifier.citationعبدالهی, بیژن, قدیمی, فرهاد. (1393). ارزیابی کیفیت ابعاد فردی، اقتصادی، اجتماعی و علمی دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه تهران و خوارزمی. فصلنامه علمی آموزش علوم دریایی, 1(2), 31-51.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3655
dc.identifier.urihttp://rmt.iranjournals.ir/article_20280.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124403
dc.description.abstractهدف از این تحقیق ارزشیابی کیفیت علمی دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی  می باشد که طی سال های 1382 الی 89 از دو دانشگاه تهران و خوارزمی فارغ التحصیل شده اند. مشارکت کنندگان 152 نفر که به صورت سرشماری مطالعه شدند. پژوهش حاضر در رده تحقیقات توصیفی- ارزشیابی قرار می گیرد. ابزار اندازه گیری دو پرسشنامه محقق ساخته بوده است. پرسشنامه اول برای جمع آوری اطلاعات دانش آموختگان در 4 بعد فردی، اقتصادی، اجتماعی و علمی و پرسشنامه دوم رضایت کار فرمایان از دانش آموختگان را که در 9 نشانگر طراحی شده اند؛ ارزیابی می کند. برای تحلیل از روش های آماری  آزمون خی دو و استاندارد قضاوت استفاده شده است. نتایج نشان داده است که در بعد فردی، کیفیت پیشرفت تحصیلی در دانش آموختگان و دانش، نگرش، مهارت، خلاقیت و ادامه تحصیل در سطح نسبتاً مطلوب، در بعد اجتماعی، کیفیت تحقق اهداف اجتماعی- آموزشی در سطح نسبتاً مطلوب و در بعد اقتصادی کیفیت اشتغال در سطح نامطلوب و ارتباط شغل با رشته تحصیلی و کارآفرینی در سطح نسبتاً مطلوب و رضایت کارفرما در سطح مطلوب و در بعد علمی ارائه مقالات داخلی در سطح نسبتاً مطلوب، ارائه مقالات خارجی و تالیف یا ترجمه کتاب و اجرای طرح های پژوهشی در سطح نامطلوب و ارائه مقاله در کنفرانس های علمی در سطح نسبتاً مطلوب قرار دارد. این نتایج وضعیت نه چندان مناسب دانشگاه های مورد مطالعه در ابعاد چهارگانه را نشان می دهد، نکته تأمل برانگیز، عدم توفیق دانشگاه های مورد مطالعه در حیطه های اشتغال در بعد اقتصادی و عامل های بعد علمی است.fa_IR
dc.format.extent592
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهرfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش علوم دریاییfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Research on Management of Teaching in Marine Sciencesen_US
dc.subjectارزشیابیfa_IR
dc.subjectکیفیتfa_IR
dc.subjectبروندادfa_IR
dc.subjectدانش آموختگانfa_IR
dc.titleارزیابی کیفیت ابعاد فردی، اقتصادی، اجتماعی و علمی دانش آموختگان کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه تهران و خوارزمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی،تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentمربی مدیریت دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage31
dc.citation.epage51


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد