نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاووسی, امیرfa_IR
dc.contributor.authorتقوی زواره, حسنfa_IR
dc.contributor.authorابراهیم زاده, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:03:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:03:46Z
dc.date.available1399-07-08T22:03:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:03:46Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-12en_US
dc.date.submitted1397-04-21fa_IR
dc.identifier.citationکاووسی, امیر, تقوی زواره, حسن, ابراهیم زاده, مهدی, احمدی, محسن. (1397). عملکرد مخلوط‌ آسفالتی حاوی افزودنی گوگاس. جاده, 26(95), 105-113.fa_IR
dc.identifier.issn1735-062X
dc.identifier.issn2676-4261
dc.identifier.urihttp://road.bhrc.ac.ir/article_65626.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124218
dc.description.abstract<em>عریان­شدگی و شیارشدگی از جمله خرابی­های مهمی هستند که در روسازی­های آسفالتی رخ می­دهند. حساسیت رطوبتی تمایل مخلوط‌های آسفالتی به عریان‌شدگی است که می‌تواند مقدمه‌ای برای ایجاد خرابی‌هایی از قبیل ترک خوردگی، شن‌زدگی و به ویژه شیارشدگی باشد. در این پژوهش آزمایشگاهی، مقاومت در برابر شیارشدگی و عریان­شدگی مخلوطهای آسفالتی حاوی درصدهای مختلف گوگاس (30،40 و50 درصد وزن حجمی قیر) که نمونه­ای از افزودنی گوگرد پلیمری است مورد ارزیابی قرار گرفته و با مخلوط آسفالتی شاهد در همان شرایط مقایسه شده است. پس از تعیین درصد قیر بهینه به روش</em><em>مارشال، به بررسی اثر افزودنی گوگاس بر حساسیت رطوبتی مخلوط‌ها با استفاده از آزمایش‌های مقاومت کششی غیرمستقیم </em><em>(AASHTO T-283)</em><em> و نیز شیارشدگی مخلوط­های آسفالتی با استفاده از پارامتر نسبت مارشال </em><em>(ASTM D-1559)</em><em> پرداخته شد. به</em><em>منظور</em><em>بررسی</em><em>اثر</em><em>دما،</em><em>آزمایش</em><em>نسبت</em><em>مارشال</em><em>در</em><em>دو</em><em>دمای</em><em>45</em><em>و</em><em>60</em><em>درجه سانتیگراد انجام</em><em>شد. نتایج آزمایش نسبت مارشال نشان داد که افزودن گوگاس به مخلوط آسفالتی موجب افزایش استقامت مارشال، کاهش روانی و نیز افزایش پارامتر نسبت مارشال شد. همگی این موارد موحب افزایش مقاومت مخلوط آسفالتی در برابر شیارشدگی می­گردد. نتایج آزمایش کششی غیر مستقیم نیز نشان داد که گوگاس به خودی خود باعث افزایش مقاومت در برابر حساسیت رطوبتی نشده و بدین منظور باید از افزودنی­های ضد عریان شدگی استفاده کرد.</em> <em> </em>fa_IR
dc.format.extent1029
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofجادهfa_IR
dc.relation.ispartofRoaden_US
dc.subjectمخلوط آسفالتی گرمfa_IR
dc.subjectگوگردپلیمریfa_IR
dc.subjectشیارشدگیfa_IR
dc.subjectحساسیت رطوبتیfa_IR
dc.titleعملکرد مخلوط‌ آسفالتی حاوی افزودنی گوگاسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکده مهندسی عمران و محیط‌زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری‌، دانشکده مهندسی عمران‌، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران‌، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue95
dc.citation.spage105
dc.citation.epage113


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد