| dc.contributor.author | کاووسی, امیر | fa_IR | 
| dc.contributor.author | تقوی زواره, حسن | fa_IR | 
| dc.contributor.author | ابراهیم زاده, مهدی | fa_IR | 
| dc.contributor.author | احمدی, محسن | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:03:46Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:03:46Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:03:46Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:03:46Z |  | 
| dc.date.issued | 2018-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-07-12 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-04-21 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | کاووسی, امیر, تقوی زواره, حسن, ابراهیم زاده, مهدی, احمدی, محسن. (1397). عملکرد مخلوط آسفالتی حاوی افزودنی گوگاس. جاده, 26(95), 105-113. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-062X |  | 
| dc.identifier.issn | 2676-4261 |  | 
| dc.identifier.uri | http://road.bhrc.ac.ir/article_65626.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124218 |  | 
| dc.description.abstract | <em>عریانشدگی و شیارشدگی از جمله خرابیهای مهمی هستند که در روسازیهای آسفالتی رخ میدهند. حساسیت رطوبتی تمایل مخلوطهای آسفالتی به عریانشدگی است که میتواند مقدمهای برای ایجاد خرابیهایی از قبیل ترک خوردگی، شنزدگی و به ویژه شیارشدگی باشد. در این پژوهش آزمایشگاهی، مقاومت در برابر شیارشدگی و عریانشدگی مخلوطهای آسفالتی حاوی درصدهای مختلف گوگاس (30،40 و50 درصد وزن حجمی قیر) که نمونهای از افزودنی گوگرد پلیمری است مورد ارزیابی قرار گرفته و با مخلوط آسفالتی شاهد در همان شرایط مقایسه شده است. پس از تعیین درصد قیر بهینه به روش</em><em>مارشال، به بررسی اثر افزودنی گوگاس بر حساسیت رطوبتی مخلوطها با استفاده از آزمایشهای مقاومت کششی غیرمستقیم </em><em>(AASHTO T-283)</em><em> و نیز شیارشدگی مخلوطهای آسفالتی با استفاده از پارامتر نسبت مارشال </em><em>(ASTM D-1559)</em><em> پرداخته شد. به</em><em>منظور</em><em>بررسی</em><em>اثر</em><em>دما،</em><em>آزمایش</em><em>نسبت</em><em>مارشال</em><em>در</em><em>دو</em><em>دمای</em><em>45</em><em>و</em><em>60</em><em>درجه سانتیگراد انجام</em><em>شد. نتایج آزمایش نسبت مارشال نشان داد که افزودن گوگاس به مخلوط آسفالتی موجب افزایش استقامت مارشال، کاهش روانی و نیز افزایش پارامتر نسبت مارشال شد. همگی این موارد موحب افزایش مقاومت مخلوط آسفالتی در برابر شیارشدگی میگردد. نتایج آزمایش کششی غیر مستقیم نیز نشان داد که گوگاس به خودی خود باعث افزایش مقاومت در برابر حساسیت رطوبتی نشده و بدین منظور باید از افزودنیهای ضد عریان شدگی استفاده کرد.</em>
<em> </em> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 1029 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | جاده | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Road | en_US | 
| dc.subject | مخلوط آسفالتی گرم | fa_IR | 
| dc.subject | گوگردپلیمری | fa_IR | 
| dc.subject | شیارشدگی | fa_IR | 
| dc.subject | حساسیت رطوبتی | fa_IR | 
| dc.title | عملکرد مخلوط آسفالتی حاوی افزودنی گوگاس | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | استاد، دانشکده مهندسی عمران و محیطزیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران | fa_IR | 
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 26 |  | 
| dc.citation.issue | 95 |  | 
| dc.citation.spage | 105 |  | 
| dc.citation.epage | 113 |  |