| dc.contributor.author | حجازی, سید جعفر | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T22:03:46Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T22:03:46Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-08T22:03:46Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-29T22:03:46Z |  | 
| dc.date.issued | 2018-06-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1397-04-01 | fa_IR | 
| dc.date.submitted | 2018-07-12 | en_US | 
| dc.date.submitted | 1397-04-21 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | حجازی, سید جعفر. (1397). ارزیابی سناریوهای روانسازی ترافیک شهری با استفاده از شبیهسازی نرمافزاری (مورد مطالعه: محلات کیانپارس و کیانآباد کلانشهر اهواز). جاده, 26(95), 85-104. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 1735-062X |  | 
| dc.identifier.issn | 2676-4261 |  | 
| dc.identifier.uri | http://road.bhrc.ac.ir/article_65625.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124217 |  | 
| dc.description.abstract | <em>امروزه جمعیت کلانشهرها به شدت در حال افزایش میباشد این در حالی است که زیرساختها به ویژه حملونقل جوابگوی این تغییر نبوده و این امر ترافیک را به معضل اساسی در کلانشهرها تبدیل کرده است. از این رو جهت روانسازی این معضل توجه به تغییرات کاربری اراضی شهری و استفاده از مدلهای شبیهسازی جهت حل آن، امری ضروری است. هدف این پژوهش نیز ارزیابی سناریوهای روانسازی ترافیک در محلات کیانپارس و کیانآباد کلانشهر اهواز میباشد. روش این تحقیق بر اساس هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی </em><em>–</em><em> تحلیلی میباشد. جهت گردآوری مبانی نظری از روش اسنادی و کتابخانهای و جهت کسب اطلاعات ترافیکی از روش میدانی استفاده گردید. در تحلیل دادهها نیز از نرمافزار</em><em>Arc GIS</em><em> و </em><em>AIMSUN</em><em> برای تهیه نقشهها و شبیهسازی سناریوها استفاده گردید.یافتههای پژوهش نشان میدهد که از میان چهار سناریوی که در این پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتهاند به ترتیب سناریوی </em><em>یکطرفهسازی شبکه، سناریوی </em><em>نصب چراغهای فرمان، سناریوی مدیریت شبکه و سناریوی حملونقل همگانی به علت کیفیت بالای شاخصهای خروجی مدل </em><em>AIMSUN</em><em> بهترین عملکرد را در روانسازی ترافیک محدوده مورد مطالعه مورد خواهند داشت. در نهایت سناریوی یکطرفهسازی شبکه در اولویت اول و اجرای تقاطعهای چراغدار در اولویت دوم جهت روانسازی در نظر گرفته شدهاند.البته بدون در نظر گرفتن مطالعات کاربری اراضی و پیشبینیهای مربوط به آن هر کدام از سناریوهای پیشنهادی </em><em><br /> </em><em>با شکست مواجهه خواهند شد.</em> | fa_IR | 
| dc.format.extent | 702 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | جاده | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | Road | en_US | 
| dc.subject | روانسازی ترافیک | fa_IR | 
| dc.subject | سناریو | fa_IR | 
| dc.subject | کاربری اراضی | fa_IR | 
| dc.subject | کلانشهر اهواز | fa_IR | 
| dc.subject | مدل شبیهسازی (AIMSUN) | fa_IR | 
| dc.title | ارزیابی سناریوهای روانسازی ترافیک شهری با استفاده از شبیهسازی نرمافزاری (مورد مطالعه: محلات کیانپارس و کیانآباد کلانشهر اهواز) | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.contributor.department | استادیار، گروه عمران، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران | fa_IR | 
| dc.citation.volume | 26 |  | 
| dc.citation.issue | 95 |  | 
| dc.citation.spage | 85 |  | 
| dc.citation.epage | 104 |  |