نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحجازی, سید جعفرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:03:46Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:03:46Z
dc.date.available1399-07-08T22:03:46Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:03:46Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-07-12en_US
dc.date.submitted1397-04-21fa_IR
dc.identifier.citationحجازی, سید جعفر. (1397). ارزیابی سناریوهای روان‌سازی ترافیک شهری با استفاده از‌ شبیه‌سازی نرم‌افزاری (مورد مطالعه: محلات کیان‌پارس و کیان‌آباد کلان‌شهر اهواز). جاده, 26(95), 85-104.fa_IR
dc.identifier.issn1735-062X
dc.identifier.issn2676-4261
dc.identifier.urihttp://road.bhrc.ac.ir/article_65625.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/124217
dc.description.abstract<em>امروزه جمعیت کلان‌شهرها به شدت در حال افزایش می‌باشد این در حالی است که زیرساخت‌ها به ویژه حمل‌ونقل جوابگوی این تغییر نبوده و این امر ترافیک را به معضل اساسی در کلان­شهرها تبدیل کرده است. از این رو جهت روان‌سازی این معضل توجه به تغییرات کاربری اراضی شهری و استفاده از مدل­های شبیه‌سازی جهت حل آن، امری ضروری است. هدف این پژوهش نیز ارزیابی سناریوهای روان‌سازی ترافیک در محلات کیان‌پارس و کیان‌آباد کلان‌شهر اهواز می‌باشد. روش این تحقیق بر اساس هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی </em><em>–</em><em> تحلیلی می­باشد. جهت گردآوری مبانی نظری از روش اسنادی و کتابخانه‌ای و جهت کسب اطلاعات ترافیکی از روش میدانی استفاده گردید. در تحلیل داده‌ها نیز از نرم‌افزار</em><em>Arc GIS</em><em> و </em><em>AIMSUN</em><em> برای تهیه نقشه‌ها و شبیه‌سازی سناریوها استفاده گردید.یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که از میان چهار سناریوی که در این پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند به ترتیب سناریوی </em><em>یکطرفه­سازی شبکه، سناریوی </em><em>نصب چراغ‌های فرمان، سناریوی مدیریت شبکه و سناریوی حمل‌ونقل همگانی به علت کیفیت بالای شاخص­های خروجی مدل </em><em>AIMSUN</em><em> بهترین عملکرد را در روان‌سازی ترافیک محدوده مورد مطالعه مورد خواهند داشت. در نهایت سناریوی یکطرفه­سازی شبکه در اولویت اول و اجرای تقاطع‌های چراغ­دار در اولویت دوم جهت روان‌سازی در نظر گرفته شده‌اند.البته بدون در نظر گرفتن مطالعات کاربری اراضی و پیش‌بینی‌های مربوط به آن هر کدام از سناریوهای پیشنهادی </em><em><br /> </em><em>با شکست مواجهه خواهند شد.</em>fa_IR
dc.format.extent702
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازیfa_IR
dc.relation.ispartofجادهfa_IR
dc.relation.ispartofRoaden_US
dc.subjectروان‌سازی ترافیکfa_IR
dc.subjectسناریوfa_IR
dc.subjectکاربری اراضیfa_IR
dc.subjectکلان‌شهر اهوازfa_IR
dc.subjectمدل شبیه‌سازی (AIMSUN)fa_IR
dc.titleارزیابی سناریوهای روان‌سازی ترافیک شهری با استفاده از‌ شبیه‌سازی نرم‌افزاری (مورد مطالعه: محلات کیان‌پارس و کیان‌آباد کلان‌شهر اهواز)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه عمران، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume26
dc.citation.issue95
dc.citation.spage85
dc.citation.epage104


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد