• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Scientia Iranica
    • Volume 16, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Scientia Iranica
    • Volume 16, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Application of a Maintenance Management Model for Iranian Railways Based on the Markov Chain and Probabilistic Dynamic Programming

    (ندگان)پدیدآور
    Ashoor, M.Hakhamaneshi, R.
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    641.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Abstract. Railway managers have a strong economic incentive to minimize track maintenance costs, while maintaining safety standards and providing adequate service levels to train operators. The objective of this study is to apply a procedure for making optimal maintenance decisions in Iranian Railways. This study consists of two parts. First, a cumulative damage model, based on a Markov process, is applied to model the deterioration of the track. For this reason, tracks are categorized into six classes, so that those tracks with similar tra c loads and geographical location are collected into one class. The track survey data from 215 blocks (4,228 km) of the ten divisions of the Iranian Railway system, during 2002-2004, is used to identify the transition matrix. Secondly, probabilistic dynamic programming is used to nd the optimal repair for each possible track state in the planning horizon. This approach allows an optimal maintenance decision to be determined for the track at any point in time within the planning horizon.
    کلید واژگان
    Maintenance management
    Railways
    Markov chain
    Dynamic programming

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2009-02-01
    1387-11-13
    ناشر
    Sharif University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    Department of Civil Engineering,Sharif University of Technology
    Department of Civil Engineering,Sharif University of Technology

    شاپا
    1026-3098
    2345-3605
    URI
    http://scientiairanica.sharif.edu/article_3182.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/120799

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب