راهبردهای رابطه مداری و سهم بازار مؤسسات حسابرسی
(ندگان)پدیدآور
کسائی, محمد مهدیغلامی جمکرانی, رضامحمدرضائی, فخرالدینفرجی, امید
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف: این مطالعه به بررسی نقش رابطهمداری، بهعنوان یک راهبرد کسبوکار، برسهم بازار مؤسسات حسابرسی در ایران میپردازد.روش: دادههای موردنیاز با استفاده از پرسشنامه جمعآوری و با استفاده از رویکرد کمّی تحلیل و نتایج استخراجشده است.یافتهها: یافتهها نشان میدهد از میان ابعاد سهگانه رابطه مداری، استفاده از بعد سیاسی (سابقه حضور در پستهای کلیدی فرا حرفه) رواج بیشتری دارد. بهعلاوه، پنج مضمون از بعد اجتماعی (نظیر حل مشکلات سیستم حسابداری صاحبکاران و ارزشآفرینی) و سه مضمون از بعد اقتصادی (نظیر کسب پستهای کلیدی حرفه) دارای نقش مؤثری بر سهم بازار مؤسسات حسابرسی در ایران هستند.نتیجهگیری: نتایج این پژوهش نشان میدهد مؤسسات حسابرسی در ایران از بعد مشتری محوری رویکرد تجاریسازی (رابطه مداری) بهعنوان یک راهبرد کسبوکار باهدف حفظ و افزایش سهم بازار استفاده مینمایند.دانشافزائی: این پژوهش بهعنوان یک تلاش جدید، تصویری از نقش راهبرد رابطهمداری، بر اساس طبقهبندی جدیدی از اشکال رایج آنها، بر سهم بازار مؤسسات حسابرسی ایران ارائه میکند.
کلید واژگان
رابطه مداری کسبوکارسهم بازار حسابرسی
تجاریسازی
حسابرسی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2024-07-221403-05-01
ناشر
دانشگاه الزهراAlzahra University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، گروه حسابداری، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایراندانشیار، گروه حسابداری، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
استادیار، گروه حسابداری، دانشکده علوم مالی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
استادیار، گروه حسابداری و مدیریت، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران.
شاپا
2676-75462676-7554



