• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش حسابداری
    • دوره 14, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش حسابداری
    • دوره 14, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    راهبردهای رابطه مداری و سهم بازار مؤسسات حسابرسی

    (ندگان)پدیدآور
    کسائی, محمد مهدیغلامی جمکرانی, رضامحمدرضائی, فخرالدینفرجی, امید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    572.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: این مطالعه به بررسی نقش رابطه‍مداری، به‌عنوان یک راهبرد کسب‌وکار، برسهم بازار مؤسسات حسابرسی در ایران می‌پردازد.روش: داده‌های موردنیاز با استفاده از پرسشنامه جمع‌آوری و با استفاده از رویکرد کمّی تحلیل و نتایج استخراج‌شده است.یافته‌ها: یافته‌ها نشان می‌دهد از میان ابعاد سه‌گانه رابطه مداری، استفاده از بعد سیاسی (سابقه حضور در پست‌های کلیدی فرا حرفه) رواج بیشتری دارد. به‌علاوه، پنج مضمون از بعد اجتماعی (نظیر حل مشکلات سیستم حسابداری صاحب‌کاران و ارزش‌آفرینی) و سه مضمون از بعد اقتصادی (نظیر کسب پست‌های کلیدی حرفه) دارای نقش مؤثری بر سهم بازار مؤسسات حسابرسی در ایران هستند.نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد مؤسسات حسابرسی در ایران از بعد مشتری محوری رویکرد تجاری‌سازی (رابطه مداری) به‌عنوان یک راهبرد کسب‌وکار باهدف حفظ و افزایش سهم بازار استفاده می‌نمایند.دانش‌افزائی: این پژوهش به‌عنوان یک تلاش جدید، تصویری از نقش راهبرد رابطه‍مداری، بر اساس طبقه‌بندی جدیدی از اشکال رایج آن‌ها، بر سهم بازار مؤسسات حسابرسی ایران ارائه می‌کند.
    کلید واژگان
    رابطه مداری کسب‌وکار
    سهم بازار حسابرسی
    تجاری‌سازی
    حسابرسی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2024-07-22
    1403-05-01
    ناشر
    دانشگاه الزهرا
    Alzahra University
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه حسابداری، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
    دانشیار، گروه حسابداری، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
    استادیار، گروه حسابداری، دانشکده علوم مالی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
    استادیار، گروه حسابداری و مدیریت، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران.

    شاپا
    2676-7546
    2676-7554
    URI
    https://dx.doi.org/10.22051/jaasci.2024.45940.1819
    https://jaacsi.alzahra.ac.ir/article_8063.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1168589

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب