نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorطلابی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorصحرایی, رضامرادfa_IR
dc.date.accessioned1404-03-11T05:09:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2025-06-01T05:09:03Z
dc.date.available1404-03-11T05:09:03Zfa_IR
dc.date.available2025-06-01T05:09:03Z
dc.date.issued2024-04-20en_US
dc.date.issued1403-02-01fa_IR
dc.date.submitted2025-04-18en_US
dc.date.submitted1404-01-29fa_IR
dc.identifier.citationطلابی, محمدرضا, صحرایی, رضامراد. (1403). بررسی مطابقت فعل و فاعل در نوشتار فارسی‌آموزان غیرفارسی‌زبان بر اساس پارامترهای دستور جهانشمول. مطالعات آموزش زبان فارسی, 10(1)fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_10343.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1166454
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی مطابقت فعل و فاعل در نوشتار فارسی‌آموزان غیرفارسی‌زبان بر اساس پارامترهای نظریه دستور جهانشمول است. این پژوهش با استفاده از تحلیل نمونه‌های نوشتاری زبان‌آموزان سطوح مبتدی و پیش‌میانی از ملیت‌های مختلف، تلاش می‌کند تا میزان انطباق فعل‌ها با فاعل‌ها را ارزیابی کند. تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مشکلات رایج، از جمله ناهمخوانی شخص و شمار، ترتیب نادرست واژگان، و حذف و افزودن نابجای فاعل، اغلب ناشی از انتقال منفی زبان مادری و تفاوت‌های پارامتری میان زبان فارسی و زبان اول زبان‌آموزان است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که زبان‌آموزان بسته به ویژگی‌های دستوری زبان مادری خود، چالش‌های متفاوتی را در فراگیری این مقوله زبانی تجربه می‌کنند. نتایج این پژوهش می‌تواند به بهبود روش‌های آموزش دستور زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان کمک کند و پیشنهادهایی برای طراحی راهبردهای آموزشی مؤثر ارائه دهد. از جمله این پیشنهادها، تأکید بیشتر بر آموزش صریح تطابق فعل و فاعل و استفاده از تمرین‌های مبتنی بر مقایسه میان زبان فارسی و زبان اول فارسی‌آموزان است.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectمطابقت فعل و فاعلfa_IR
dc.subjectدستور جهانشمولfa_IR
dc.subjectفارسی‌آموزان‌غیرفارسی‌زبانfa_IR
dc.subjectزبان‌دوم‌آموزیfa_IR
dc.subjectبررسی چالش‌ها و مشکلات آموزش بین المللی زبان فارسیfa_IR
dc.titleبررسی مطابقت فعل و فاعل در نوشتار فارسی‌آموزان غیرفارسی‌زبان بر اساس پارامترهای دستور جهانشمولfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبانشناسی، دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجه، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده ادبیات و زبان‌های خارجه، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
nlai.contributor.orcid0000-0001-9953-0789


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد