نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنیکخواه فرخانی, زهراfa_IR
dc.contributor.authorریحانی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:42:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:42:05Z
dc.date.available1399-07-08T21:42:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:42:05Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2019-02-16en_US
dc.date.submitted1397-11-27fa_IR
dc.identifier.citationنیکخواه فرخانی, زهرا, ریحانی, محمد. (1398). نقش تعدیلی تعهد سازمانی و رضایت شغلی در تأثیر بازاریابی درونی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی. مدیریت منابع انسانی در ورزش, 7(1), 151-167. doi: 10.22044/shm.2020.8071.1929fa_IR
dc.identifier.issn‪۲۳۸۳-۱۴۹۹
dc.identifier.issn۲۳۸۳-۱۵۰۲‬
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.8071.1929
dc.identifier.urihttp://shm.shahroodut.ac.ir/article_1744.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/116247
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش تعدیلی تعهد سازمانی و رضایت شغلی در تأثیر بازاریابی درونی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالی بود. روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی بوده است که به‌صورت میدانی انجام‌شده است. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌های استان خراسان شمالی تشکیل می دادند که شمار آن‌ها به 185 نفر می‌رسید. نمونه آماری با بهره‌گیری از فرمول نمونه گیری کوکران از جامعه محدود 124 نفر برآورد شده که 130 پرسشنامه با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای در میان جامعه آماری توزیع گردید. جهت جمع‌آوری داده‌ها از استراتژی پیمایش بهره گرفته شد و پرسشنامه ای که مبتنی بر پرسشنامه‌های استاندارد بازاریابی درونی، تعهد سازمانی، رضایت شغلی و تمایل به ترک خدمت تدوین و دراختیار پاسخ دهندگان قرار گرفت. نتایج نشان داد، بازاریابی درونی برتعهدسازمانی، رضایت شغلی و تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش وجوانان استان خراسان شمالی تأثیرگذار بوده و رضایت شغلی می تواند تعدیل گر رابطه میان بازاریابی درونی و تمایل به ترک خدمت کارکنان باشد. همچنین مؤلفه‌های بازاریابی درونی نیز بر مولفه های یادشده اثرگذار بوده و از میان این مؤلفه‌ها «بالندگی منابع انسانی» بیشترین و «چشم‌انداز» کمترین تأثیر را داشته است. باتوجه به یافته‌های پژوهش حاضر می‌توان گفت، مدیران ورزش و جوانان استان خراسان شمالی می توانند با ارائه رویکردی سیستماتیک به آموزش و داشتن برنامه‌های مدون آموزشی و استقرارنظام جامع ارزیابی عملکرد مبتنی بر شایستگی زمینه ساز بهبود نگرش‌های شغلی کارکنان دراین سازمان شوند.fa_IR
dc.format.extent606
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت منابع انسانی در ورزشfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/shm.2020.8071.1929
dc.subjectبازاریابی درونیfa_IR
dc.subjectبالندگی منابع انسانیfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectتمایل به ترک خدمتfa_IR
dc.subjectتعهدسازمانیfa_IR
dc.titleنقش تعدیلی تعهد سازمانی و رضایت شغلی در تأثیر بازاریابی درونی بر تمایل به ترک خدمت کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان خراسان شمالیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت دانشگاه بجنوردfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت ورزشی دانشگاه بجنوردfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue1
dc.citation.spage151
dc.citation.epage167


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد