• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات کتابداری و علم اطلاعات
    • دوره 25, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات کتابداری و علم اطلاعات
    • دوره 25, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Interpretive Structural Modeling of Barriers to Knowledge Commercialization

    (ندگان)پدیدآور
    بیرانوند, علیصیف, محمدحسنچراغی, زهره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    990.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Purpose: The present research aimed to develop an interpretive structural model of the barriers to knowledge commercialization (KC) in Payame Noor University (PNU) of Iran.Method: The present research is an applied research of mixed method types in terms of objectives and it is conducted based on confirmatory factor analysis. Fuzzy Delphi method was used for validation and variable screening, and barriers to KC were prioritized using fuzzy analytical hierarchy process (AHP). Moreover, fuzzy DEMATEL technique and interpretive structural modeling were used for the identification and development of a model for the relationship between variables. The research community was experts of KC at PNU and given the research approach, 30 people were selected among them based on purposive sampling.Findings: Given the amount of effectiveness and affectability of the variables in the interpretive structural model, the variables such as weak legal framework for supporting idea people at the university, inefficiency and ineffectiveness of the rules and regulations for commercialization, lack of regulation for the apportionment of financial gain from commercialization among scholars, lack of skilled and expert human resources, lack of financial resources and facilities for commercialization of research results, and the weakness in the mutual recognition between university and industry, are the most affectable; they are in fact the dependent variables of the model.
    کلید واژگان
    Knowledge Commercialization
    Knowledge Management
    Commercialization of research results
    Barriers to knowledge commercialization

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2018-12-22
    1397-10-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، علم اطلاعات و دانش شناسی. دانشگاه پیام نور. ایران.
    دانشیار. گروه برنامه ریزی آموزشی. دانشگاه پیام نور، ایران.
    دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز

    شاپا
    2008-5222
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/slis.2019.14850
    http://slis.scu.ac.ir/article_14850.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/115643

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب