| dc.contributor.author | محمدی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | پناهی, سمیه | fa_IR |
| dc.contributor.author | پروین, سمیه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:40:22Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:40:22Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:40:22Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:40:22Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-01-10 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-10-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | محمدی, مهدی, پناهی, سمیه, پروین, سمیه. (1398). تحلیل منابع سرفصلهای کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی ایران ( مطالعات کتابخانههای عمومی، مدیریت کتابخانههای دانشگاهی و مدیریت کتابخانههای دیجیتال). مطالعات کتابداری و علم اطلاعات, 26(2), 59-84. doi: 10.22055/slis.2018.24689.1444 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-5222 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22055/slis.2018.24689.1444 | |
| dc.identifier.uri | http://slis.scu.ac.ir/article_13900.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/115596 | |
| dc.description.abstract | چکیده <br />هدف: هدف از تحقیق حاضر بررسی منابع سرفصلهای درسی کارشناسی ارشد سه گرایش «مطالعات کتابخانههای عمومی»، « مدیریت کتابخانههای دانشگاهی» و «مدیریت کتابخانههای دیجیتالی» است. <br />روششناسی: پژوهش از نوع تحقیقات کاربردی است که با استفاده از روش «تحلیل محتوا» انجام شده است. برای گردآوری دادهها از سیاهه وارسی استفاده شد. <br />یافتهها: درمجموع 525 منبع برای هرسه گرایش معرفی شده است. که 443 عنوان کتاب، 79 عنوان مقاله و 3 عنوان پایاننامه بوده و 297 منبع فارسی و 228 منبع انگلیسی بود. بیشترین منابع فارسی برای گرایش «مدیریت کتابخانههای دانشگاهی» و بیشترین منابع خارجی برای گرایش «مدیریت کتابخانههای دیجیتال» پیشنهاد شده است. 52 درصد از کتب معرفی شده در رده Z قرار دارند. سپس، ردههای H و Q (علوم) بیشترین قرابت را با حوزه کتابداری داشتند. پرتکرارترین منابع پیشنهادی نیز برای سرفصل مشترک «مبانی کتابداری و علم اطلاعات» بود.<br />نتیجهگیری: از نتایج میتوان به ارائه سرفصلها و منابع تکراری، انتخاب منابع پیشنهادی از آثار پیشکسوتان و نویسندگان جوان به ترتیب برای سرفصلهای پایه و جدید و متفاوت بودن منابع و سرفصل حوزه دیجیتال نسبت به دو گرایش دیگر اشاره کرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1255 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran University of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | مطالعات کتابداری و علم اطلاعات | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Library and Information Science Studies | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22055/slis.2018.24689.1444 | |
| dc.subject | "سرفصلهای درسی" | fa_IR |
| dc.subject | "مدیریت کتابخانههای دانشگاهی" | fa_IR |
| dc.subject | " مدیریت کتابخانههای دیجیتالی" | fa_IR |
| dc.subject | "مطالعات کتابخانههای عمومی" | fa_IR |
| dc.subject | " علم اطلاعات و دانششناسی" | fa_IR |
| dc.title | تحلیل منابع سرفصلهای کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی ایران ( مطالعات کتابخانههای عمومی، مدیریت کتابخانههای دانشگاهی و مدیریت کتابخانههای دیجیتال) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آموزشی علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه قم، قم، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانش آموخته کارشناسی ارشد علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه قم | fa_IR |
| dc.contributor.department | مربی علوم کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشکده علوم پزشکی آبادان، آبادان، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 26 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 59 | |
| dc.citation.epage | 84 | |