بررسی عوامل موثر در خلق ارزش با استفاده تجزیهوتحلیل کلانداده برای تعالی راهبردهای سازمانی
(ندگان)پدیدآور
میرعرب, علیمیرطاهری, سیده لیلیاصغری, سید امیرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
خلق ارزش یک عامل اصلی در پایداری و تعالی سازمانها است که علاوه بر حداکثر سازی سود، حفظ مشتری، دستیابی به اهداف کسبوکار و ایجاد درآمد را به دنبال دارد. در دنیای کسبوکار، حجم عظیمی از دادههای عملیاتی و مالی در میلیونها منابع دادهای مختلف ذخیره شده است و سازمانها به دنبال کشف چگونگی استفاده از این دادهها برای کسبوکار خود هستند، اما بسیاری از آنها از چگونگی خلق ارزش از حجم بسیار زیاد داده آگاهی ندارند. سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که سازمانهای از این حجم عظیم داده چگونه میتوانند استفاده کنند و برای خود ارزش ایجاد کنند؟ استفاده از کلانداده برای خلق ارزش، نیاز به تغییر سیاست در سازمان و اتخاذ راهبردی متناسب با اهداف آن دارد. این پژوهش با مطالعه تحقیقات مختلف در این حوزه به (الف) بررسی وضعیت فعلی راهکارهای ارائه شده برای خلق ارزش از تجزیهوتحلیل کلانداده، (ب) ارائه پارامترهای مهم و بحث درباره اثر آنها با خلق ارزش و (ج) ارائه یک دستهبندی از آخرین پیشرفتهای علمی درزمینۀ خلق ارزش از تجزیهوتحلیل کلانداده میپردازد تا سازمانها بتوانند آگاهانه راهبردی درست را برای حرکت به سمت خلق ارزش از تجزیه و تحلیل کلانداده انتخاب کنند.
کلید واژگان
کلاندادهتجزیهوتحلیل
خلق ارزش
سازمان
راهبرد
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
انجمن مطالعات سیاسی حوزهسازمان پدید آورنده
دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه آزاد قم، قم، ایرانگروه آموزشی مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
گروه آموزشی مهندسی برق و کامپیوتر، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
شاپا
2345-26762645-5811




