• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ارزش آفرینی در مدیریت کسب و کار
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • ارزش آفرینی در مدیریت کسب و کار
    • دوره 5, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدل گردشگری هوشمند با رویکرد فرا ترکیب

    (ندگان)پدیدآور
    مومنی, مجتبینوبری, علیرضاافشار نژاد, علیرضاشفیع زاده گروسی, رضا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی( کیفی )
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی و فرهنگی برای هر جامعه پیشرو محسوب می شود. از آنجا که گردشگری به یک نیروی اقتصادی تبدیل شده‌است، فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات مرتبط با آن توسعه ‌یافته اند و در حال حاضر در حال تبدیل شدن به بخش مهمی از این صنعت هستند. گردشگری هوشمند یک مفهوم جدید گردشگری است که در آن از فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات برای برآورده کردن کامل نیازهای گردشگران و در نتیجه ایجاد ارزش اساسی برای آن‌ها استفاده می‌شود. هدف از پژوهش حاضر طراحی مدل گردشگری هوشمند با رویکرد فراترکیب است. پژوهش حاضر با بکارگیری روش فراترکیب، 128 مقاله و منبع را در حوزه گردشگری هوشمند مورد ارزیابی قرار داده است. طی مراحل 34 منبع و مقاله با معیارهای مورد پذیرش، منطبق بود. در نتیجه‌ی ترکیب یافته‌ها، 8 مقوله فرعی که در برگیرنده‌ی بهبود مدیریت هزینه در گردشگری، ارائه سرویس های هوشمند گردشگری، خدمات هوشمند ابری ، سیستم خدمات اینترنتی به گردشگران، کیفیت خدمات و تسهیلات ، اینترنت اشیا، تشخیص نیاز مشتری به روش هوشمندو قیمت گذاری پویا استخراج گردید. در نهایت برای توسعه گردشگری هوشمند در ایران، اتخاذ یک چشم‌انداز جامع با توجه به هر دو سطح خرد و کلان پیشنهاد می‌شود. در سطح کلان، باید به بالا بردن اولویت توسعه گردشگری هوشمند در دراز مدت، سیاست‌های توسعه ملی، توجه بیشتر به برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت و بهبود زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه گردشگری هوشمند توجه بیشتری شود
    کلید واژگان
    گردشگری
    گردشگری هوشمند
    تکنولوژی هوشمند
    مقصد گردشگری هوشمند
    مدیریت کسب و کار

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2025-05-22
    1404-03-01
    ناشر
    انجمن مدیریت کسب و کار ایران
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، واحد ساوه، دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران
    استادیار گروه مدیریت، واحد ساوه، دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران
    استاد یار گروه مدیریت، واحد ساوه، دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران
    استادیار گروه مدیریت، واحد ساوه، دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران

    شاپا
    2980-8359
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/jvcbm.2025.488144.1452
    https://www.jvcbm.ir/article_213734.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1153097

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب