• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی مدیریت اطلاعات
    • دوره 9, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل تأثیر تبلیغات بر ناهماهنگی شناختی مصرف‌کنندگان با رویکرد فراترکیب

    (ندگان)پدیدآور
    سید جوادین, سید رضااسفیدانی, محمدرحیمکیماسی, مسعودرحمانی, نازنین
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    تبلیغات به‏عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر احساسات و عواطف مصرف‏کننده، در کاهش پیامدهای مخرب حاصل از ناهماهنگی شناختی نقش دارد. در این راستا پژوهش حاضر به‏دنبال ارائه مدل تأثیر تبلیغات بر ناهماهنگی شناختی مصرف‌کنندگان با رویکرد فراترکیب است. پژوهش از نظر هدف کاربردی، از منظر گردآوری داده‌ها توصیفی و از منظر رویکرد کیفی است و با استفاده از روش فراترکیب انجام شده است. ابزار گردآوری داده‌ها و اطلاعات در پژوهش حاضر، اسناد و مدارک پژوهشی و کتابخانه‌ای گذشته در این زمینه است که به‏طور کلی شامل 43 مقاله می‌شود. شیوه تحلیل داده‌ها، تحلیل محتواست. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که عوامل مؤثر بر ناهماهنگی شناختی عبارت‏اند از: عوامل فردی (عوامل جمعیت‌شناختی، اعتقادها و باورهای ذهنی مصرف‌کننده، ثبات شخصیتی، انتظارات خرید مصرف‌کننده، منبع کنترل، تجربه‏های قبلی خرید)؛ عوامل سازمانی (اقدامات تیم بازاریابی و فروش، خدمات پس از فروش، شهرت و اعتبار شرکت، توانایی مدیریت اضطراب مصرف‌کنندگان)؛ عوامل محیطی (فرهنگ مصرفی، وضعیت اقتصادی، سبک زندگی). عناصر مؤلفه تبلیغات عبارت‌اند از: محرک و جاذبه‌های تبلیغاتی، محتوای پیام‌های تبلیغاتی، تبلیغات احساس‌محور، تبلیغات متقاعدکننده، کانال‌های توزیع پیام، شخصیت برند. ناهماهنگی شناختی در دو بُعد فکری و عاطفی و پیامدهای ناهماهنگی شناختی شامل تغییرات شناختی ـ نگرشی، تغییرات احساسی و تغییرات رفتاری هستند.
    کلید واژگان
    رفتار مصرف‌کننده
    ناهماهنگی شناختی
    تبلیغات
    فراترکیب

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2023-08-23
    1402-06-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران
    سازمان پدید آورنده
    استاد، گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت دولتی و علوم سازمانی، دانشکدگان مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار،گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت کسب‌وکار، دانشکدگان تهران، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار، مدیریت MBA، دانشکده مدیریت کسب‌وکار، دانشکدگان تهران، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشجوی دکتری، گروه مدیریت بازرگانی، پردیس بین‌المللی ارس، تهران، ایران

    شاپا
    1735-8418
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/aimj.2023.211854
    https://www.aimj.ir/article_211854.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1152500

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب