• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه علمی - پژوهشی دراسات حدیثه فی نهج البلاغة
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • دوفصلنامه علمی - پژوهشی دراسات حدیثه فی نهج البلاغة
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    التربية الدينية والتربية الروحية، أساليبهما وأرکانهما من منظور الإمام علي(عليه السلام)

    (ندگان)پدیدآور
    پسندی, فائزهعباس, دلال
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    المجلة العلمية البحوثية
    زبان مدرک
    العربية
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    An objective view of education and upbringing according to Imam Ali (peace be upon him) is distinguished by its depth, comprehensiveness, and scientific application. It is based on principles and goals that align with divine nature and are derived from his words and practical behavior. His approach serves as a valuable model for educating and nurturing humanity, especially in Islamic societies, to cultivate human virtues in both individual and social life in contrast to some common deviating educational ideas.This research, employing descriptive-historical, analytical, and practical-applied methods, examines the language and concept of education and upbringing and their interrelationship. It discusses the process of education in Islam through its four methods and highlights the practical dimensions of Islamic education. The study explores spiritual education and its components from the perspective of Imam Ali (peace be upon him), including psychological, intellectual, social, and moral education. It also investigates religious education and its components according to Imam Ali, which are individual and social education. Furthermore, the research addresses the commonly used elements of each type of education, supported by statistical evidence, and examines their interconnections. It concludes that Imam Ali aims, through spiritual education, to cultivate individuals' relationships with society, while religious education focuses on individuals' relationships with the Creator
    کلید واژگان
    Spiritual Education
    Religious education
    Methods
    foundations
    Imam Ali (peace be upon him)
    معارف علوی متخذ از نهج البلاغه

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2023-09-01
    1402-06-10
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    سازمان پدید آورنده
    أستاذة مساعدة في قسم تعلیم اللغة العربیة وآدابها، جامعة فرهنکیان، طهران، إیران.
    أستاذة المعهد العالي للدكتوراه، الجامعة اللبنانيّة، لبنان

    شاپا
    2676-3435
    2676-3443
    URI
    https://dx.doi.org/10.30473/anb.2025.70326.1399
    https://anb.journals.pnu.ac.ir/article_11521.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/1151933
    مرور
    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب