نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorصیف, محمد حسنfa_IR
dc.contributor.authorرستگار, احمدfa_IR
dc.contributor.authorزارع خفری, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorتاجوران, مرضیهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:38:52Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:38:52Z
dc.date.available1399-07-08T21:38:52Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:38:52Z
dc.date.issued2017-04-21en_US
dc.date.issued1396-02-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-28en_US
dc.date.submitted1395-08-07fa_IR
dc.identifier.citationصیف, محمد حسن, رستگار, احمد, زارع خفری, وحید, تاجوران, مرضیه. (1396). مدل علی روابط بین عدالت سازمانی و دلبستگی شغلی با تاکید بر نقش واسطه ای اعتماد سازمانی و ارزش های شغلی معلمان تربیت بدنی شهر شیراز. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 7(13), 43-52. doi: 10.22084/smms.2017.12003.1955fa_IR
dc.identifier.issn۲۳۴۵-۴۶۲۸
dc.identifier.issn۲۳۴۵-۴۶۳۶
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22084/smms.2017.12003.1955
dc.identifier.urihttps://smms.basu.ac.ir/article_2049.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/115020
dc.description.abstractتحقیق حاضر، با هدف بررسی نقش واسطه ای اعتماد سازمانی و ارزش های شغلی در رابطه میان مولفه های عدالت سازمانی و دلبستگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر شیراز در قالب یک مدل علی انجام شده است. در این مطالعه توصیفی همبستگی، داده های لازم از طریق پرسشنامه های عدالت در محیط کار میلمن و همکاران(2003)، پرسشنامه ارزش های شغلی سیویرس(2000)، پرسشنامه اعتماد سازمانی راولینز (2008) و پرسشنامه دلبستگی شغلی کانونگو (1982) که توسط یک نمونه 135(با استفاده از جدول مورگان) نفری از معلمان تربیت بدنی شهر شیراز تکمیل شده است، جمع آوری گردید. افراد نمونه از میان 617 نفر جامعه آماری از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها به کمک روش آماری تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار لیزرل7/8 تحلیل شد. نتایج پژوهش به طور کلی نشان داد که هر سه مولفه عدالت سازمانی(عدالت توزیعی، رویه ای و تعاملی) بر ارزش های شغلی و اعتماد سازمانی دارای اثر مثبت و معنادار هستند. علاوه بر این بر طبق نتایج، اثر غیرمستقیم مولفه های عدالت سازمانی بر دلبستگی شغلی معنادار است؛ به عبارت دیگر، عدالت توزیعی، رویه ای و تعاملی از طریق واسطه گری ارزش های شغلی و اعتماد سازمانی بر دلبستگی شغلی اثر می گذارند. بنابراین، معلمان تربیت بدنی با ادراک عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بالا، احساس دلبستگی شغلی بالایی را از خود در محیط کار نشان می‌دهند.fa_IR
dc.format.extent833
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های معاصر در مدیریت ورزشیfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22084/smms.2017.12003.1955
dc.subjectعدالت سازمانیfa_IR
dc.subjectدلبستگی شغلیfa_IR
dc.subjectارزش های شغلیfa_IR
dc.subjectاعتماد سازمانیfa_IR
dc.subjectمعلمان تربیت بدنیfa_IR
dc.subjectمدیریت ورزشیfa_IR
dc.titleمدل علی روابط بین عدالت سازمانی و دلبستگی شغلی با تاکید بر نقش واسطه ای اعتماد سازمانی و ارزش های شغلی معلمان تربیت بدنی شهر شیرازfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور،تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی شیرازfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue13
dc.citation.spage43
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد