• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
    • دوره 2, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش حمایت های مالی ورزشی در ایجاد تعهد در هوادران فوتبال نسبت به حامیان مالی ورزشی

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, رزگارهنری, حبیب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    598.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروز در جهان، حمایت­ های مالی به خصوص حمایت­ های مالی ورزشی بخش مهمی از فعالیت­ های بازاریابی را تشکیل می­ دهند. در ایران هم حمایت­ های مالی ورزشی روند روبه رشدی را به خصوص در ورزش فوتبال طی می­ کند. از این رو، مدیران شرکت­ ها باید از فعالیت­ های بازاریابی اطلاعات کاملی کسب کنند تا بتوانند تصمیمات مهمی از جمله تخصیص منابع برای حمایت­ های مالی ورزشی اتخاذ کنند. هدف از این تحقیق، بررسی نقش حمایت­ های مالی ورزشی بر مرحله بلوغ هواداران فوتبال بود که در آن 5 متغیر مهم یعنی آگاهی از نام و نشان تجاری، تصویر شرکت، علاقه به شرکت، قصد خرید و وفاداری به شرکت و محصولاتش مورد بررسی قرار گرفت. بدین منظور، پرسشنامه­ ای طراحی و پس از تأیید روایی پرسشنامه توسط متخصصان، پایایی آن با استفاده ازضریب آلفای کرونباخ (با اجرا بر روی بخش کوچکی از جامعۀ موردنظر) برابر با 80/0 به­ دست آمد. هواداران تیم پرسپولیس در لیگ دهم به عنوان جامعۀ آماری انتخاب شدند و تعداد 400 نفراز هواداران به عنوان نمونه انتخاب شدند. در این تحقیق، با روش آماری آزمون دوجمله ای (نسبت)، تأثیر حمایت­ های مالی ورزشی بر افزایش 5 متغیر ذکر شده در میان هواداران مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج به­ دست آمده، حمایت­ های مالی ورزشی باعث ارتقای تصویر شرکت، افزایش قصد خرید، علاقه به شرکت و وفاداری هواداران به حامی مالی می­ شود ولی تأثیر زیادی بر آگاهی از نام ونشان تجاری ندارد. شرکت­ ها باید در نظر داشته باشند که مراحل بلوغ هواداران یک فرایند زمان بر است و به حمایت مداوم و طولانی نیاز دارد تا در نهایت بتوانند به اهداف بازاریابی خود که همانا بازگشت سرمایه، افزایش سهم بازار و افزایش مشتریان است، نائل شوند.
    کلید واژگان
    حمایت های مالی ورزشی
    هواداران
    نشان تجاری
    تصویر شرکت
    علاقمندی
    قصد خرید
    وفاداری

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2013-01-20
    1391-11-01
    ناشر
    دانشگاه بوعلی سینا
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران
    استادیار دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    ۲۳۴۵-۴۶۲۸
    ۲۳۴۵-۴۶۳۶
    URI
    https://smms.basu.ac.ir/article_331.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114945

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب