• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای دانش راهبردی
    • دوره 10, شماره 39
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات بین‌رشته‌ای دانش راهبردی
    • دوره 10, شماره 39
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    چارچوبی جامع برای ابزارهای اجرای استراتژی

    (ندگان)پدیدآور
    مظلومی, نادرطیبی ابوالحسنی, سیدامیرحسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    812.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در طول چند دهه گذشته، ابزارهای مدیریتی تبدیل به بخش مهمی از زندگی مدیران شده‌اند. در این میان، سیر تکامل دانش مدیریت استراتژیک نشان‌دهنده این است که پژوهش­ها در این حوزه از مفاهیم ساده، مانند تدوین راهنمای عمل برای مدیران، به‌ مفاهیم پیچیده و انتزاعی سوق یافته است و به‌تبع آن، ابزارهای آن نیز در حوزه تدوین و همچنین اجرا متنوع‌تر شده است. هدف این پژوهش، ارائه چارچوبی جامع برای ابزارهای حوزه اجرای استراتژی می‌باشد. بدین منظور با روش کیفی و بررسی تحقیقات انجام شده در پایگاه‌های علمی و استفاده از روش مرور نظام‌مند در این حوزه، 78 مقاله شناسایی و پس از غربالگری، 43 مقاله انتخاب و در تدوین مطالعه، مورد استفاده قرار گرفتند. درنهایت با توجه به ادبیات این حوزه، 58 ابزار شناسایی شده حوزه اجرای استراتژی، در قالب چارچوبی جامع و یکپارچه مبتنی بر مدل 3 بخشی (محتوا، زمینه، فرآیند)، مشخص گردیدند. ابزارهای بخش محتوایی اجرای استراتژی در 3 حوزه مدیریت مسائل (بعد عقلانی و حقیقی)، مدیریت ادراکات و باورها (بعد هنجاری و فرهنگی) و همچنین مدیریت قدرت و سیاست (بعد میان فردی و رفتاری)؛ ابزارهای بخش زمینه‌ای اجرای استراتژی در 3 حوزه مبتنی بر درون، مبتنی بر بیرون و همچنین تناسب شرایط داخلی سازمان و محیط خارجی؛ و درنهایت ابزارهای بخش فرآیندی اجرای استراتژی نیز در 2 حوزه فرآیندهای سیستمی دائمی و همچنین فرآیندهای پروژه‌ای موقتی مطرح شدند.
    کلید واژگان
    اجرای استراتژی
    ابزار
    محتوا
    زمینه
    فرآیند

    شماره نشریه
    39
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهران
    دانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی تهران

    شاپا
    4621-2423
    URI
    https://smsnds.sndu.ac.ir/article_1050.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114748

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب