الگوی بهینه سبد سرمایهگذاری در چارچوب آمیخته بازاریابی خدمات با اعتماد به مشتری؛ مطالعه موردی: شرکتهای بیمه فعال در بورس و فرابورس جمهوری اسلامی ایران
(ندگان)پدیدآور
بهستانی, سمیهخانلری, امیرنوع مدرک
Textمقاله علمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در عصر حاضر، افراد برای رفع نیازهای خود به دنبال تنوع در کالاها و خدماتاند. با توجه به مفهوم CRM، شرکتهای بزرگ در مواجهه با خواسته مشتریان باید تلاش خود را معطوف به سازماندهی دقیق «سبد سرمایهگذاری» نمایند. پژوهشهای پیشین، مبین نیاز به چنین توجهاتی درباره صنایع خدماتی، خصوصاً از جنبه کیفی آن بوده است. برای پاسخ به این نیاز، «الگوی بهینه سبد سرمایهگذاری منسجم خدمات» از تلفیق «الگوی مدیریت منسجم خدمات» با «مدل ABX» نیوکامب، ارائه شد. به منظور ارتقای سطح کیفی این الگو در دستیابی به نتایج راهبردی، تمام گامهای تحقیق با مد نظر قرار دادن منافع اجتماعی-اقتصادی «اعتماد» نسبت به نیاز مشتریان فعلی و جدید اعمال شده است. از آنجا که میان صنایع خدماتی، صنعت بیمه، یکی از سرمایهگذاران فعال در بورس، و رکنی مهم و مؤثر در رشد صنایع دیگر است در این تحقیق پیمایشی، با ابزار پرسشنامه برای اطمینان از عملیاتی بودن الگوی پیشنهادی، آن را در این صنعت آزمودیم. یافتهها نشان میدهد که ضمن گرایش بیشتر اعتماد بیمهگران نسبت به مشتریانجدید، سبد سرمایهگذاری حاضر حدود 30% از سطح مطلوب خود فاصله دارد. همچنین، این الگو توانسته استپیشگام بودن بیمهگران ایرانی فعال در بورس از فرابورس را در مقایسه با یکدیگر از نظر میزان توجه داشتن به جنبه کیفی سبد سرمایهگذاری، کمتر از 10% شناسایی کند و چرایی آن را با سطوح 8PS و 8CSتبیین نماید.
کلید واژگان
سبد سرمایهگذاریمدیریت ارتباط با مشتری
آمیخته بازاریابی خدمات
مدل ارتباطات جمعی ABX
اعتماد
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-11-221392-09-01
ناشر
دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مالی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (نویسنده مسئول)استادیار گروه MBA دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
شاپا
2383-08912645-3827




