آسیبشناسی توان استراتژیک شرکت سایپا برای ورود به بازارهای جهانی: بررسی عوامل درونسازمانی
(ندگان)پدیدآور
خداداد حسینی, سیدحمیدخادمی, علیاکبرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
عوامل متعدد درونسازمانی به عنوان ویژگیها و شرایط یک شرکت برای افزایش توان استراتژیک آن برای ورود به بازارهای جهانی وجود دارد که از میان آنها چهار عامل به عنوان عوامل درونسازمانی مؤثر بر توان استراتژیک صنعت خودرو برای ورود به بازارهای جهانی که در «الگوی استراتژیک ورود به بازار جهانی برای صنعت خودروی ایران» تأیید شده، اهمیت بیشتری دارد. هدف این تحقیق آن است که با مقایسه و بررسی وضع کنونی و وضع مطلوب به آسیبشناسی درونی شرکت و ارائه راهکارهای کاربردی در ابعاد مختلف آن از جمله «فناوری و دانش فنی»، «تجربه بینالمللی»، «توانایی کارکنان» و «سیستمهای اطلاعاتی» شرکت پرداخته شود. به عبارت دیگر، تحقیق حاضر سعی دارد تا عوامل درونسازمانی مؤثر را در ورود شرکت خودروسازی سایپا به بازارهای جهانی شناسایی کند و میزان تأثیرگذاری آن را اندازهگیری نماید.
کلید واژگان
توان استراتژیکفناوری و دانش فنی
توانایی کارکنان
سیستمهای اطلاعاتی
تجربۀ بینالمللی
شرکت سایپا
صادرات خودرو
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2007-09-231386-07-01
ناشر
دانشگاه امام صادق علیه السلامImam Sadiq University
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تربیت مدرسدانشجوی دکتری بازاریابی بینالملل دانشگاه تربیت مدرس
شاپا
2383-08912645-3827




