تأثیر استفاده از رسانهها بر احساس جوانان نسبت به حیات اجتماعی
(ندگان)پدیدآور
خوشفر, غلامرضاعقیلی, سیدمحموددنکو, مجیدالیاسی, مجید
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این تحقیق به ارزیابی نقش رسانهها در تکوین و تغییر احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی میپردازد. به این معنا که نوع و میزان استفاده از رسانهها تا چه اندازه بر احساسات جوانان درباره دنیای پیرامونشان وجهانی که در آن زندگی میکنند نقش دارند. هدف اصلی تحقیق، شناخت نقش رسانهها در تغییرات احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی میباشد. روش تحقیق، پیمایشی و جامعه آماری آن کلیه جوانان (15 الی 29 ساله) ساکن شهر گرگان بودهاند؛ و حجم نمونه 400 نفر تعیین شده، که بر اساس چارچوب نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. نتایج حاصل از دادههای جمعآوری شده نشان میدهد که نوع استفاده از رسانهها با احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی رابطه معنیداری دارد؛ به طوری که هرچه اولویت نوع استفاده جوانان از رسانههای مدرن بیشتر باشد، احساس آنها نسبت به حیات اجتماعی منفیتر میشود. همچنین بررسی رابطه میزان مصرف رسانهای با احساسات جوانان نسبت به حیات اجتماعی نشان داد که میزان استفاده از رسانهها با احساس جوانان نسبت به حیات اجتماعی رابطه معنیداری وجود ندارد.
کلید واژگان
احساساتحیات اجتماعی
رسانه
جوانان
گرگان
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2011-02-201389-12-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS
سازمان پدید آورنده
استادیار گروه علوم اجتماعی دانشگاه گلستاناستادیار دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
دانشآموخته کارشناسی ارشد پژوهش اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
دانشآموخته کارشناسی ارشد پژوهش اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی تهران
شاپا
2383-04682383-0476



