| dc.contributor.author | کسرایی, محمدسالار | fa_IR |
| dc.contributor.author | مهرورزی, پروشات | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T21:36:12Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T21:36:12Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T21:36:12Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T21:36:12Z | |
| dc.date.issued | 2018-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-10-25 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-08-03 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کسرایی, محمدسالار, مهرورزی, پروشات. (1396). بازنمایی نقش اجتماعی زنان در سینمای پس از انقلاب ایران مطالعه موردی دو فیلم «یه حبه قند» و «فروشنده». جامعهپژوهی فرهنگی, 8(4), 107-135. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2383-0468 | |
| dc.identifier.issn | 2383-0476 | |
| dc.identifier.uri | http://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_3243.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114026 | |
| dc.description.abstract | پژوهش پیش رو با هدف پیبردن به نحوه بازنمایی نقش اجتماعی زنان در رسانه سینما و شناخت ایدئولوژیهای پنهان در پشت این بازنماییها با استفاده و ترکیب دو روش تحلیل روایت بارت و نشانهشناسی فیسک انجام گرفته است.به این منظوردو فیلم «فروشنده» و «یه حبه قند»، با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند<em> </em>مورد انتخاب شدهاند. سعی بر آن بوده تا به این سؤال پاسخ داده شود که زنان در فیلمهای سینمایی مورد بررسی چگونه بازنمایی میشوند و ایدئولوژی پنهان در این آثار چیست. یافتهها حاکی از آناند که بازنماییهای ارائه شده از زنان در هر دو فیلم در راستای تحکیم و تثبیت کلیشههای جنسیتی جامعه ایران قدم برداشتهاند و در هر دوی آنها مردان متفکر و زنان منفعل به نمایش درآمدهاند. همچنین با وجود تفاوتهای موجود در دو فیلم، نقش پررنگ سنت و تأثیر آن در تصمیمات شخصیتهای آنها به خوبی دیده میشود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 260 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی | fa_IR |
| dc.publisher | IHCS | en_US |
| dc.relation.ispartof | جامعهپژوهی فرهنگی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Sociological Cultural Studies | en_US |
| dc.subject | بازنمایی | fa_IR |
| dc.subject | تحلیل روایت | fa_IR |
| dc.subject | ایدئولوژی | fa_IR |
| dc.subject | نشانهشناسی | fa_IR |
| dc.title | بازنمایی نقش اجتماعی زنان در سینمای پس از انقلاب ایران مطالعه موردی دو فیلم «یه حبه قند» و «فروشنده» | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار رشته جامعه شناسی (گرایش جامعه شناسی سیاسی)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی | fa_IR |
| dc.contributor.department | پژوهش علوم اجتماعی،پژوهشکده جامعه شناسی،پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 8 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 107 | |
| dc.citation.epage | 135 | |