نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکسرایی, محمدسالارfa_IR
dc.contributor.authorمهرورزی, پروشاتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:36:12Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:36:12Z
dc.date.available1399-07-08T21:36:12Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:36:12Z
dc.date.issued2018-01-21en_US
dc.date.issued1396-11-01fa_IR
dc.date.submitted2017-10-25en_US
dc.date.submitted1396-08-03fa_IR
dc.identifier.citationکسرایی, محمدسالار, مهرورزی, پروشات. (1396). بازنمایی نقش اجتماعی زنان در سینمای پس از انقلاب ایران مطالعه موردی دو فیلم «یه حبه قند» و «فروشنده». جامعه‌پژوهی فرهنگی, 8(4), 107-135.fa_IR
dc.identifier.issn2383-0468
dc.identifier.issn2383-0476
dc.identifier.urihttp://socialstudy.ihcs.ac.ir/article_3243.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/114026
dc.description.abstractپژوهش پیش رو با هدف پی­بردن به نحوه بازنمایی نقش اجتماعی زنان در رسانه سینما و شناخت ایدئولوژی­های پنهان در پشت این بازنمایی­ها با استفاده و ترکیب دو روش تحلیل روایت بارت و نشانه­شناسی فیسک انجام گرفته است.به این منظوردو فیلم «فروشنده» و «یه حبه قند»، با استفاده از روش نمونه­گیری هدفمند<em> </em>مورد انتخاب شده­اند. سعی بر آن بوده تا به این سؤال پاسخ داده شود که زنان در فیلم­های سینمایی مورد بررسی چگونه بازنمایی می­شوند و ایدئولوژی پنهان در این آثار چیست. یافته­ها حاکی از آن‌اند که بازنمایی­های ارائه شده از زنان در هر دو فیلم در راستای تحکیم و تثبیت کلیشه­های جنسیتی  جامعه ایران قدم برداشته­اند و در هر دوی آنها مردان متفکر و زنان منفعل به نمایش درآمده­اند. همچنین با وجود تفاوت­های موجود در دو فیلم، نقش پررنگ سنت و تأثیر آن در تصمیمات شخصیت­های آنها به خوبی دیده می­شود.fa_IR
dc.format.extent260
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیfa_IR
dc.publisherIHCSen_US
dc.relation.ispartofجامعه‌پژوهی فرهنگیfa_IR
dc.relation.ispartofSociological Cultural Studiesen_US
dc.subjectبازنماییfa_IR
dc.subjectتحلیل روایتfa_IR
dc.subjectایدئولوژیfa_IR
dc.subjectنشانه‌شناسیfa_IR
dc.titleبازنمایی نقش اجتماعی زنان در سینمای پس از انقلاب ایران مطالعه موردی دو فیلم «یه حبه قند» و «فروشنده»fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار رشته جامعه شناسی (گرایش جامعه شناسی سیاسی)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهش علوم اجتماعی،پژوهشکده جامعه شناسی،پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،تهران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage107
dc.citation.epage135


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد