دوره 2, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
بومیسازی رشتة تحصیلی مشاوره و راهنمایی بر پایة ارزشهای مذهبی، بنمایههای ادبی، و رویکردهای علمی (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)انسان، در عرصههای گوناگون زندگی، با موقعیتهای تنشزا و چالشبرانگیزی مواجه میشود که بسیاری از آنها نهتنها فرد بلکه خانواده و عملکرد تحصیلی، شغلی، و روابط اجتماعی او را نیز در معرض آسیب قرار میدهد. در چنین شرایطی، ...
 
- 
مرام و مسلک لوطیان در دورة قاجار (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)مقالة حاضر به بررسی اخلاق اجتماعی و آداب و رسوم لوطیان در دورة قاجار میپردازد. لوطیگری بخشی از زنجیرهای است که، در نظر، با فتوت آغاز میشود و در اصناف بازار و عیاری نمود مییابد. هرچند این نمود خارجی نیز ...
 
- 
عوامل جذابیت شبکة «من و تو» از منظر دانشجویان (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)امروزه، تلویزیون از قدرتمندترین رسانههای دنیا در عرصة قدرت نفوذ و تأثیرگذاری است؛ چراکه کمتر خانهای است که با تلویزیون بیگانه باشد. رشد شبکههای ماهوارهای فارسیزبان، در سالهای گذشته، تأثیرات گوناگونی در فرهنگ جامعة ...
 
- 
بررسی عوامل مؤثر بر مصرف کالاهای فرهنگی در بین جوانان (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)این پژوهش به ارزیابی عوامل مؤثر بر مصرف کالاهای فرهنگی میان جوانان میپردازد. هدف اصلی تحقیق حاضر، شناخت نقش برخی عوامل فردی و اجتماعی چون سن، جنسیت، شغل، سطح تحصیلات، مدتزمان گذران اوقات فراغت، و پایگاه اقتصادی ـ اجتماعی ...
 
- 
درآمدی بر شناساییِ نگرشهای بارز فرهنگی در گزیدهای از مثلها و تعبیرهای کنایی مکتوب فارسی (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)مطالعة نگرشهای فرهنگی موجب دلمشغولی آندسته از محققانی است که بعد فرهنگی را در مطالعات اجتماعی مهم قلمداد میکنند. دراینراستا، نوشتار حاضر قصد پاسخگویی به این پرسش را دارد که بعدِ نگرشیِ غالب در گزیدهای از مثلها و ...
 
- 
سنخشناسی الگوهای روابط جنسی پیش از ازدواج در ایران (پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS, 2012-02-20)تحولات اجتماعی سالهای اخیر در ایران، بهتدریج، ابعاد متفاوتی به خود گرفتهاند و نهتنها ارزشها که رفتارهای افراد را مشمول تغییر قرار دادهاند. یکی از این تغییرات در حوزة روابط جنسی پیش از ازدواج و در مناسبات با جنس ...
 



