عوامل جذابیت شبکة «من و تو» از منظر دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
آقاسی, محمدشبابی, مهرشادصفوی, حنانهساداتنوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، تلویزیون از قدرتمندترین رسانههای دنیا در عرصة قدرت نفوذ و تأثیرگذاری است؛ چراکه کمتر خانهای است که با تلویزیون بیگانه باشد. رشد شبکههای ماهوارهای فارسیزبان، در سالهای گذشته، تأثیرات گوناگونی در فرهنگ جامعة ایرانی گذاشته است. شبکة تلویزیونی «من و تو» از جدیدترین شبکههایی است که افراد ایرانی را مخاطب قرار داده است. پاسخ این پرسش را، که عوامل جذابیت این شبکه بر چه منابعی استوار است، هم میتوان از برنامهسازان و دستاندرکاران آن گرفت و هم در پرتو نگاه مخاطبان. این مقاله، که دستاوردهای تحقیقی در این موضوع را بهاختصار بازمیگوید، گروه دوم را انتخاب کرده است. نکتة جالب توجه آنکه 2/73 درصد پاسخگویان دانشجو اظهار داشتهاند که کیفیت این شبکه، دربرابر کیفیت شبکههای داخلی، رغبت آنها را برای تماشا افزایش میدهد. نزدیک به نیمی نیز صدا و سیما را عامل مؤثر انتخاب ماهواره توسط ایرانیان دانستهاند.
کلید واژگان
شبکههای ماهوارهایشبکة من و تو
بفرمایید شام
اتاق خبر
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-02-201390-12-01
ناشر
پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگیIHCS
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفة علوم اجتماعی، دانشگاه باقرالعلوم (ع)استادیار علوم سیاسی، دانشگاه امام حسین (ع)
کارشناس ارشد مطالعات زنان و خانواده، دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2383-04682383-0476




