بررسی نقش تعدیل گر عوامل زمینه ای برندسازی محصولات سبز در تأثیر شرایط بخش خصوصی و عمومی بر پیامدهای کارکردی برند سبز با تاکید بر بسترهای برندسازی محصولات سبز
(ندگان)پدیدآور
فیضی, امیرعباسقلی پور سلیمانی, علیشاهرودی, ;کامبیزفرحبد, فرزین
نوع مدرک
Textمقاله علمی-پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی نقش تعدیل گر عوامل زمینهای برندسازی محصولات سبز در تأثیر شرایط بخش خصوصی و عمومی بر پیامدهای کارکردی برند سبز با تأکید بر بسترهای برندسازی محصولات سبز است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی است و در زمره پژوهشهای توصیفی از نوع پیمایشی قرار میگیرد. این پژوهش از نظر فلسفه، قیاسی است که بر مبنای پارادایم اثبات گرایی اجرا شده است از نظر شاخص زمانی نیز مقطعی محسوب میشود برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. دادههای پژوهش با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار پی ال اس تحلیل شده است. جامعه آماری مورد مطالعه مدیران و کارشناسان واحدهای بازاریابی و فروش شرکتهای فعال در صنعت روغن موتور است که تعداد آنها 267 نفر است و با توجه به فرمول کوکران حجم نمونه 157 نفر تعیین شده است در این راستا ضمن مرور بر ادبیات موضوع و استفاده از منابع کتابخانهای محقق از پرسشنامهای برای جمعآوری اطلاعات استفاده کرده است روایی محتوایی با استفاده از فرمول لاوشه و پایایی با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ سنجیده شده است. فرضیات این پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار پی ال اس مورد آزمون قرار گرفت. نتایج در پایان حاکی از تأثیر مثبت برندسازی محصولات سبز در تأثیر شرایط بخش خصوصی و عمومی بر پیامدهای کارکردی برند سبز است. همچنین بسترهای برندسازی محصولات سبز نقش میانجی در تأثیر عوامل زمینهای برندسازی محصولات سبز را داشتند.
کلید واژگان
برند سبزشرایط بخش خصوصی و عمومی
کارکرد برند سبز
بسترهای برندسازی
گسترش عملکرد کیفیت
شماره نشریه
56تاریخ نشر
2024-06-211403-04-01
ناشر
پژوهشکده توسعه تکنولوژیسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری، مدیریت و بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایراناستادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده حسابداری و مدیریت، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد رشت، دانشگاه آزاد اسلامی، رشت، ایران
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده حسابداری و مدیریت، واحد رشت، دانشگاه ازاد اسلامی، رشت، ایران
شاپا
2676-54032676-5411



