• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Space Ontology International Journal
    • Volume 4, Issue 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Space Ontology International Journal
    • Volume 4, Issue 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Study of Utilizing the Ecological Contents in Curriculum of Architecture

    (ندگان)پدیدآور
    Medi, Hossein
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    671.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    According to IPCC report 2013, the role of man in environmental catastrophe is incontrovertible because of high greenhouse emission in now and recent century. Buildings nearly discharge one third of these pollutants and the task of architects to prevent this hazardous procedure is critical. On the other hand, one main basis of sustainability is education in order to preserve environment and then, training curriculum of architecture discipline, in climate change conditions, should revise. The new training approach establish on holistic and meditative design. Experience of students should sometimes occur in natural workshops with concern to the ecosystem, biodiversity preserving, low cost, and recyclable materials, renewable energies, passive and vernacular contexts. The integrated design process, as participating all of factors, substitutes the unilateralism in thinking design. This article was conducted to content analyze the scientific documents and comparative study on training methods for architecture discipline in Iran.
    کلید واژگان
    education
    architecture
    Ecology
    Sustainability
    Process
    Holistic

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-12-01
    1394-09-10
    ناشر
    Qazvin Islamic Azad University
    سازمان پدید آورنده
    Assistant Professor of Architecture and Urbanism School, Imam Khomeini International University, Qazvin, Iran

    شاپا
    2345-6450
    2423-7299
    URI
    http://soij.qiau.ac.ir/article_520633.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113504

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب