نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظری, رسولfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:34:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:34:19Z
dc.date.available1399-07-08T21:34:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:34:19Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-11-24en_US
dc.date.submitted1394-09-03fa_IR
dc.identifier.citationنظری, رسول. (1394). بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی و ارائه مدل. فصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی, 3(2), 53-60.fa_IR
dc.identifier.issn23455578
dc.identifier.issn25384961
dc.identifier.urihttp://sportmedia.journals.pnu.ac.ir/article_2498.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/113327
dc.description.abstractپژوهش با هدف بررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی و ارائه مدل انجام شد. پژوهش همبستگی بود که به صورت میدانی انجام گردید. از میان200 نفر از مدیران ورزشی استان اصفهان نمونه‌ای با حجم 132 نفر با روش تصادفی طبقه ای بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه های استاندارد مهارت‌های ارتباطی بارثون(1990)، رضایت شغلی شکرکن (1383) و تعهد سازمانی آلن و می یر (1991)با پایایی به ترتیب (81/0، 89/0 و 85/0) استفاده شد. از آزمون‌های پیرسون برای همبستگی بین متغیرها و تحلیل مسیر برای روابط علی بین متغیرها با استفاده از نرم افزار SPSS و LISREL استفاده شد. بر اساس نتایج آزمون t بین وضعیت موجود و وضعیت مطلوب متغییرهای اصلی تحقیق در بین نمونه آماری تفاوت وجود داشت. بین مهارت‌های ارتباطی با رضایت شغلی (448/0=r) وتعهد سازمانی (371/0=r) و نیز بین رضایت شغلی و تعهد سازمانی (469/0=r) ارتباط مثبت و معنی دار وجود دارد. در نهایت نتایج آزمون مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان داد که ارائه مدل رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی از نیکویی برازش مناسبی برخوردار است. به طور کلی می‌توان گفت مهارت‌های ارتباطی به عنوان یکی از مهارت‌های اساسی مدیران می‌تواند بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی از متغیرهای سازمانی تاثیرگذار باشد، لذا در سازمانهای ورزشی در فرایند بکارگیری افراد در پستهای مختلف مهارتهای بنیادی ارتباطی افراد به عنوان عاملی اثر گذار بر فرایندهای سازمانی مد نظر متولیان قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent1028
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشیfa_IR
dc.relation.ispartofCommunication Management in Sport Mediaen_US
dc.subjectمهارت‌های ارتباطیfa_IR
dc.subjectرضایت شغلیfa_IR
dc.subjectتعهد سازمانیfa_IR
dc.subjectسازمان های ورزشیfa_IR
dc.subjectمدیران ورزشیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین مهارت های ارتباطی مدیران با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان سازمان های ورزشی و ارائه مدلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه ازاد اسلامی واحد اصفهان ( خوراسگان)fa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue2
dc.citation.spage53
dc.citation.epage60


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد