تحلیل تأثیر بازاریابی سیاسی بر موفقیت استراتژیها با تأکید بر مشارکت اعضا
(ندگان)پدیدآور
خسروی, ابوالفضلخادم, مهدینوری کوپایی, کاوه
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر گرایش بازاریابی سیاسی براجرای استراتژی با توجه به مشارکت اعضا صورت گرفته است. ابعاد گرایش بازاریابی سیاسی (گرایش داخلی، گرایش رأیدهندگان، گرایش رقیب و گرایشهای خارجی) بر اساس نظر اومرد و هنربرگ (2010)، در نظر گرفته شده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش توصیفی- پیمایشی اجرا شده و جامعه آماری اساتید دانشکدههای مدیریت (گرایش بازاریابی) و علوم سیاسی استان قم بوده بر این اساس با توجه به محدود بودن جامعه آماری، باید روش تعیین حجم نمونه جامعه آماری محدود استفاده شود که مطابق با جدول مورگان حجم نمونه پژوهش حاضر برابر 90 نفر محاسبه شد که دادههای مورد نیاز از طریق روش نمونهگیری تصادفی ساده به دست آمد. به منظور تحلیل دادهها با استفاده از نرمافزارهای SPSS و PLS از روشهای آماری ضریب همبستگی اسپیرمن و تحلیل رگرسیون و معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق مدل مفهومی ارائهشده را تأیید کرد و نشان داد بین گرایش بازاریابی سیاسی بر اجرای استراتژی با توجه به مشارکت اعضا ارتباط وجود دارد. نتایج معادلات ساختاری نیز فرضیهها را تایید کرد.
کلید واژگان
بازاریابیاستراتژی
بازاریابی سیاسی
مشارکت اعضا
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2024-12-211403-10-01
ناشر
موسسه آموزش عالی طلوع مهرسازمان پدید آورنده
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری، مؤسسه آموزش عالی دانشستان، ساوه، ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشکدگان فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران



