تحلیل تماتیک نقش ساختاری سرمایة اجتماعی در الگوی توسعة حرفهای مدیران مدارس ابتدایی
(ندگان)پدیدآور
غفاری, محمد علیذکریایی, منیژهناصریان, جواد
نوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در عصر انفجار فناوری و پیچیدگی روابط اجتماعی در سازمانها، سیستمهای آموزشی دارای بیشترین میزان تعاملات اجتماعی و نیازمند توسعة سرمایة اجتماعی، بهویژه در بخش مدیریت خود، هستند. مدیران توسعهیافته و شایسته با استانداردهای شاخص سرمایة اجتماعی در ایفای نقش خود موفقترند. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش ساختاری سرمایة اجتماعی در الگوی توسعة حرفهای مدیران با روش تحلیل تماتیک، مصاحبه، و مطالعة اسناد به عنوان ابزار گردآوری دادهها با جامعة آماری مدیران مقطع ابتدایی استان البرز و جامعة نمونة هدفمند دوازده نفر انجام شد. نتایج حاصل از پژوهش حاکی از وجود مؤلفههای شایستگیهای فردی، شایستگیهای میانفردی، شایستگیهای شخصیتی و انگیزشی، شایستگیهای خلاقانه، شایستگیهای اجتماعی، شایستگیهای مدیریتی بود که در بخش شایستگیهای اجتماعی و مدیریتی شاهد بیشترین نقش سرمایة اجتماعی بهویژه در بعد ارتباطی بودیم.
کلید واژگان
الگوی توسعة حرفهایسرمایة اجتماعی
مدیران
سرمایه اجتماعی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2024-12-211403-10-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
گروه علوم تربیتی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایرانگروه علوم تربیتی، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
گروه ریاضی و آمار، واحد زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، زنجان، ایران
شاپا
2423-60712423-608X



