بررسی عوامل مؤثر بر انگیزههای خالکوبی مطالعه مردان شهرکرمانشاه
(ندگان)پدیدآور
مرادی, علینوع مدرک
Textمقاله علمی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله بررسی عوامل جامعهشناختی مؤثر بر انگیزههای خالکوبی در شهر کرمانشاه است. روش توصیفی از نوع پیمایش و ابزار گردآوری دادهها پرسشنامهای است که محقق تهیه کرده است. جامعة آماری مردان 15 سال به بالای شهر کرمانشاه است که دستکم یکبار اقدام به خالکوبی کردهاند. 350 نفر با استفاده از روش نمونهگیری غیراحتمالی گلوله برفی جمعآوری و دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافتهها: نتایج نشان میدهد بین میزان عزت نفس، محرومیت نسبی و انگیزههای خالکوبی ارتباط معناداری وجود دارد؛ همچنین وضعیت تأهل، طبقة اجتماعی و سطح تحصیلات بر انگیزههای خالکوبی تأثیر معناداری دارند. بحث: شناخت و آگاهی از عواقب و مشکلات اجتماعی، فیزیکی و روانشناختی تاتو در تصمیمگیریهای فردی و اجتماعی افراد تأثیر بسیاری دارد.
کلید واژگان
تأثیرپذیری از تبلیغاتمحرومیت نسبی
تغییر قیافه
عزت نفس
خالکوبی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2017-03-211396-01-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار، گروه جامعهشناسی دانشگاه آزاد اسلامی اسلام آباد غرب، ایرانشاپا
2322-14532645-7539




