نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقبادی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T21:31:53Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T21:31:53Z
dc.date.available1399-07-08T21:31:53Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T21:31:53Z
dc.date.issued2014-04-21en_US
dc.date.issued1393-02-01fa_IR
dc.date.submitted2014-08-16en_US
dc.date.submitted1393-05-25fa_IR
dc.identifier.citationقبادی, مجید, جعفری, احمد. (1393). رضایت‌مندی سیاسی- ملی در پهنة جهانی شدن (بازکاوی تاثیر رسانه‌های فرامرزی و درون مرزی بر رضایت‌مندی سیاسی- ملی در عصر جهانی‌شدن). مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی, 5(14), 143-174.fa_IR
dc.identifier.issn2538-5038
dc.identifier.issn2538-4929
dc.identifier.urihttp://sspp.iranjournals.ir/article_7760.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/112435
dc.description.abstractدر معادلات سیاسی بین‌المللی، رسانه‌ها به‌عنوان نیرومندترین و در ضمن باصرفه‌ترین ابزار پیشبرد اهداف و ایدئولوژی‌های دست‌اندرکاران پروژة جهانی‌‌کردن به‌حساب می‌آیند. در واقع، قدرت‌های جهانی در تلاش هستند با استفاده از قدرت رسانه‌ها، فرایندهای جهانی شدن را به نفع خود تغییر دهند. در این خصوص، تاثیر گذاشتن بر سطح رضایت‌مندی سیاسی مردم کشورهای مختلف از طریق رسانه‌ای کردن ضعف‌ها یا نقاط قوت دولت‌ها و افزایش توقعات مردم، یکی از برنامه‌های مورد توجه آنان بوده و هست. پژوهش حاضر با هدف تبیین رابطة رسانه‌های جمعی و رضایت‌مندی سیاسی- ملی، با بررسی‌ نظریه‌های مختلف در حوزة رضایت‌مندی سیاسی و رسانه‌های گروهی،  به بیان نظری مسئلة تحقیق پرداخته است. در این تحقیق، از روش پیمایش و تکنیک پرسش‌نامه از میان حجم نمونة 400 نفر، به گردآوری داده‌ها پرداخته شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که از بین چهار رسانة گروهی (تلویزیون، ماهواره، اینترنت و روزنامه) میزان مصرف اینترنت، رابطة معناداری با متغیر وابستة تحقیق نداشت، اما رسانه‌ی  دیگر، در سطح اطمینان 99 درصد، رابطة معناداری با رضایت‌مندی ضرایب رگرسیون چند متغیری نشان می‌دهد که به‌ترتیب، تلویزیون، ماهواره و روزنامه، بهترین پیش‌بینی کننده‌ها برای رضایت‌مندی سیاسی- ملی‌اند.fa_IR
dc.format.extent275
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوریfa_IR
dc.publisherCenter of Strategic Studiesen_US
dc.relation.ispartofمطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومیfa_IR
dc.relation.ispartofStrategic Studies of public policyen_US
dc.subjectرضایت‌مندی سیاسی- ملیfa_IR
dc.subjectرسانه‌های گروهی برون مرزیfa_IR
dc.subjectرسانه‌های گروهی درون مرزیfa_IR
dc.subjectجهانی‌شدنfa_IR
dc.titleرضایت‌مندی سیاسی- ملی در پهنة جهانی شدن (بازکاوی تاثیر رسانه‌های فرامرزی و درون مرزی بر رضایت‌مندی سیاسی- ملی در عصر جهانی‌شدن)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی تهرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue14
dc.citation.spage143
dc.citation.epage174


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد