• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی
    • دوره 5, شماره 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی
    • دوره 5, شماره 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رضایت‌مندی سیاسی- ملی در پهنة جهانی شدن (بازکاوی تاثیر رسانه‌های فرامرزی و درون مرزی بر رضایت‌مندی سیاسی- ملی در عصر جهانی‌شدن)

    (ندگان)پدیدآور
    قبادی, مجیدجعفری, احمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    275.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در معادلات سیاسی بین‌المللی، رسانه‌ها به‌عنوان نیرومندترین و در ضمن باصرفه‌ترین ابزار پیشبرد اهداف و ایدئولوژی‌های دست‌اندرکاران پروژة جهانی‌‌کردن به‌حساب می‌آیند. در واقع، قدرت‌های جهانی در تلاش هستند با استفاده از قدرت رسانه‌ها، فرایندهای جهانی شدن را به نفع خود تغییر دهند. در این خصوص، تاثیر گذاشتن بر سطح رضایت‌مندی سیاسی مردم کشورهای مختلف از طریق رسانه‌ای کردن ضعف‌ها یا نقاط قوت دولت‌ها و افزایش توقعات مردم، یکی از برنامه‌های مورد توجه آنان بوده و هست. پژوهش حاضر با هدف تبیین رابطة رسانه‌های جمعی و رضایت‌مندی سیاسی- ملی، با بررسی‌ نظریه‌های مختلف در حوزة رضایت‌مندی سیاسی و رسانه‌های گروهی،  به بیان نظری مسئلة تحقیق پرداخته است. در این تحقیق، از روش پیمایش و تکنیک پرسش‌نامه از میان حجم نمونة 400 نفر، به گردآوری داده‌ها پرداخته شده است. نتایج پژوهش نشان می‌دهد که از بین چهار رسانة گروهی (تلویزیون، ماهواره، اینترنت و روزنامه) میزان مصرف اینترنت، رابطة معناداری با متغیر وابستة تحقیق نداشت، اما رسانه‌ی  دیگر، در سطح اطمینان 99 درصد، رابطة معناداری با رضایت‌مندی ضرایب رگرسیون چند متغیری نشان می‌دهد که به‌ترتیب، تلویزیون، ماهواره و روزنامه، بهترین پیش‌بینی کننده‌ها برای رضایت‌مندی سیاسی- ملی‌اند.
    کلید واژگان
    رضایت‌مندی سیاسی- ملی
    رسانه‌های گروهی برون مرزی
    رسانه‌های گروهی درون مرزی
    جهانی‌شدن

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2014-04-21
    1393-02-01
    ناشر
    مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری
    Center of Strategic Studies
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی تهران
    کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه خوارزمی تهران

    شاپا
    2538-5038
    2538-4929
    URI
    http://sspp.iranjournals.ir/article_7760.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/112435

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب